Mamma med dockbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mamma med dockbarn?

.... en sån pallar jag inte att lyfta i eller ur en högbuss vare sig jag tränar på gym eller inte.

De flesta andra klarar i alla fall utav det även om inte du gör det.
Med rätt teknik så är det inte särskilt tungt.

Och du, jag har ju en del erfarenhet i ämnet eller hur?

Jajjemensan, jag har varit barnvakt till ett 20 tal barn och har själv bott på landet med endast högbussar så jag har nog burit på en o annan vagn i mitt liv, känns bara som att jag är färdig med den biten nu o jag älskar verkligen hur det verkar sticka i ögonen på folk att man kan välja själv om man kan hjälpa till eller inte.

Skulle dock önska att det var lågbussar överallt så detta problemet inte skulle finnas, verkar ju vara så jobbigt för folk att inte klara sig själva.

Ja där kör Westin en del.
De kör i Upplands Väsby också på några riktigt långa linjer.
Det är nog redigt bekvämt att åka men bökigt med barnvagnar.
Men chaufförerna verkar jättetrevliga.

Det är fascinerande att jag som aldrig tränar orkar lyfta en sån vagn. Utan att bli smutsig dessutom.

Och, man är aldrig klar med att hjälpa och underlätta för sina medmänniskor. Aldrig.

Det där är en egenskap hos dig som jag finner mycket märklig.

Vill du inte ha vänner och vill du vara impopulär?

Jag instämmer med dig.

Sånna människor sållar jag per automatik bort fort, oavsett ålder. Det är egenskaper som jag inte uppskattar hos människor. 14års-mentalitet. :crazy:

Helt otroligt hur man alltid lyckas, de vänner jag har skulle skratta om de läste mina inlägg här inne o förmodligen säga "men shit lägg av de kan ju tro att du är sån där"

Jag är en helt normal människa jaghar jobbat gratis både till faan o hans moster i mitt liv o är nog den enda som villkorslöst ställer upp när någon behöver skjuts, stöd, boende you name it.

Jag är inte här för att utöka min vänskapskrets utan för att det är roligt att skriva/läsa om hur uppspelta alla förtidspensionerade blir för ingenting, lite tidsfördriv kan man säga.

Jo jag är klar med att lyfta barnvagnar, hjälpa mina medmänniskor gör jag varje dag, jag gav tex 50 paket flingor till stadsmissionen istället för att äta de själv då jag fick dom på mitt gamla jobb, jag gav även 20 liter paella till stadsmissionen från annorlunda catering som blev över efter en stor middagsfest, maten var värd 140 kr pp.

AJg tycker själv jag är en generös människa men ajg hjälper inte allt o alla (inte alla organisationer o inte alla medmänniskor) utan jag väljer ut de jag vill lägga överflödig energi/pengar på.

Tex så hjälpte jag en här på buke till ett nytt jobb, hon sitter bakom mig o säkert småler när hon läser detta, hon o de som känner mig vet att jag är generös.

..... "men shit lägg av de kan ju tro att du är sån där"
Ja det är ju just det.
Att vi ju bara kan tro det som vi ser.
Och det här är vad vi ser och då så tror vi ju att det är så som det är.

Världen är mindre än man tror.
Och nu så är det ganska många i den som tror att du är "så här".
Tror du att det är någon fördel med det för dig?

Jag är inte här för att utöka min vänskapskrets utan för att det är roligt att skriva/läsa om hur uppspelta alla förtidspensionerade blir för ingenting, lite tidsfördriv kan man säga.
Här hade vi förutfattade meningar ser jag.
Jag är inte förtidspensionerad och det är de flesta andra här inne inte heller.
Däremot så har många utav oss oregelbundna arbetstider.

Jag som busschaufför och några andra som t.ex. läkare eller väktare.

jag struntar helt o fulli vad just DU jobbar men, förstår att det vore toppen om världen kretsade kring just dig men så är det inte i mitt fall.
Jag vet att du är stenrik (eftersom du så ofta poängterar o påskiner det i dina inlägg) o att du bara kör buss för att det är din högsta dröm, därför är du inte inräknad när jag skriver förtidspensionerade.

Faktiskt så tror jag folk klarar av att läsa mellan raderna, det kanske inte är alla inlägg jag skriver som alla uppfattar som provocerande.

O det fina i kråksången är ju just att DU som alltid försöker provocera (du är nog vanligast på folks ignorerar-lista) faktiskt är helt normal människa som inte alls är lika kaxig o provocerande bakom din fölbild, tror du det är någon fördel för dig?

Helt otroligt hur man alltid lyckas, de vänner jag har skulle skratta om de läste mina inlägg här inne o förmodligen säga "men shit lägg av de kan ju tro att du är sån där"

Då tycker jag att det är tragiskt att du inte kan vara samma person på internet som ute bland människor. Att du är en annan människa bakom datorskärmen faktiskt.

... därför är du inte inräknad när jag skriver förtidspensionerade.

Okej.
Då så är jag inte en av de där förtidspensionerade som du vill se uppspelta för att det är så roligt.
Men jag irriterar mig i alla fall.

Dessutom så tycker jag att det är taskigt att ha som nöje att irritera förtidspensionerade.

O det fina i kråksången är ju just att DU som alltid försöker provocera (du är nog vanligast på folks ignorerar-lista)

Det tror jag inte.
Eftersom att jag får svar på mina inlägg så blir de ju också lästa av dem jag får svar från.
Och f.ö. så tycker jat att du kan nöja dig med att tala för dig själv.
Låt andra få föra sin egen talan de uppskattar nog inte att du gör det.
Och på din ignoreralista verkar jag då rakt inte vara - eller hur?

faktiskt är helt normal människa som inte alls är lika kaxig o provocerande bakom din fölbild, tror du det är någon fördel för dig?
Nej jag är tyvärr mycket värre i verkligheten.
Här på Bukefalos försöker jag hela tiden att lägga band på mig så det är bara en mild fläkt av mig som ni får se.

Och det är en fördel för mig då folk hinner vänja in sig innan vi träffas och därför klarar sig från den värsta chocken.

Jag skulle inte åka med bussen om någon med kryckor var tvungen att stå upp.

Då så skulle jag ställa ultimatum.
Den skall ha sitt-platsen för handikappade eller så åker inte bussen.
Det är nämligen jag som förare som blir ansvarig om det går på tok för den med kryckor.
Och det skulle ge mig en massa problem som jag inte vill ha.
Dessutom så skulle jag inte trivas med mig själv om jag inte såg till att göra ett bra jobb där alla färdas så säkert som möjligt.

Önskar du körde buss här. Minns att detta hände mig en gång på en ledbuss och en gång på en spårvagn och då hade jag hoppat in i den bakre vagnen utan förare.

Runt 20 000:- och på det kommer OB-tillägg.
Rätt schyst för besväret faktiskt.

Om man vill veta exakt så kan man gå in på Bussbolagens hemsidor så står det där.
Alla tjänar lika mycket vid samma antal tjänsteår och det är reglerat i avtal vilket gör att alla vet vad alla andra tjänar.
Det tycker jag är skönt.

Runt 20 000:- och på det kommer OB-tillägg.
Rätt schyst för besväret faktiskt.

Om man vill veta exakt så kan man gå in på Bussbolagens hemsidor så står det där.
Alla tjänar lika mycket vid samma antal tjänsteår och det är reglerat i avtal vilket gör att alla vet vad alla andra tjänar.
Det tycker jag är skönt.

Wow! Det är verkligen så att utbildning inte lönar sig. Jag har 3 1/2 år (+ nästan lika mycket i fristående kurser) med studielån och tjänar inte så vanisnnigt mycket mer... Å andra sidan bor vi i olika kommuner och kring Stockholm ligger väl lönerna generellt lite högre.

Jobbar som väktare, och när man kommit förbi första året med ingångslön ligger det på kring 20500 innan skatt, plus OB. Detta kräver gymnasieutbildning och tre veckors utbildning som företaget betalar. Utbildning ger däremot lite mental stimulering och förhoppningsvis ett jobb där detta ingår även efter avslutad utbildning.

Jag VET att alla bussar inte är lågbussar, jag är själv född och uppvuxen på landet där det endast fanns högbussar.

Av någon anledning klarar man inte av sin egen vagn, förmodligen för att de flesta har en gigantisk skötväska och en 3.5 åring i sin jättestora brio kombi-duo-allt-i-ett-vagn, en sån pallar jag inte att lyfta i eller ur en högbuss vare sig jag tränar på gym eller inte.

Har man en liten vagn (som man faktisktskt KAN ha då) så är det inget problem att komma på bussen själv o då behöver man inte hjälp i trappor heller.

Jag är ingen hänsynslös människa även om det kan verka så, jag skulle inte själv förvänta mig hjälp med min tvillngvagn med två 3.5 åringar i men man måste väl tänka igenom innan man åker iväg om man fixar det liksom ?

Jo smutsig blir man om man tar i underredet som de flesta mammorna vill att man ska ta i.

jag ställer mig upp för handikappade självklart, eller de som behöver sitta, en rollator har jag INGA problem med att bära upp då den inte väger så mkt.

Men mammor som suckar o börjar skrika på hjälp har jag svårare för..

Fast ärligt talat, har du ens åkt buss med vagn??

När jag inte hade körkort så var jag tvungen att åka buss.
Jag hade en vanlig Brio kombi. För här ute på landet funkar inte en smal larvig urban jungle eller bugaboo.
Bussarna hade trappor som inte GICK att ta sig upp för utan hjälp utan att fjädringen gjorde att min spädis kastades ut ur vagnen.

Att inte hjälpa en småbarnsmamma som behöver hjälp är lika illa som att inte hjälpa en pensionär eller handikppad..

Jag håller med californication. RENT HYFS!

Du ser, även ni blir sena av det.
Hos oss så kan vi inte låta det bli så.

Fått svar från UL nu.

Hej Pernilla!

Det stämmer att man måste betala för sig när man åker buss även fast man har barnvagn med sig. För ett antal år sedan prövade man i Uppland att tillämpa samma system som i Stockholm men detta missbrukades så pass mycket att beslutet tillslut upphävdes. Det som gäller vid påstigning med barnvagn är att chauffören måste vänta tills det att föräldern/föräldrarna satt sig igen innan de kör ut från hållplatsen.

Med vänliga hälsningar
Emma, Upplysningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar