Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Seriöst du tror att folk inte lyfter din vagn för att de är lata?
Jag lyfter inte för att:
Jag vill inte få ont i ryggen (oftast vill ju morsorna att man ska gå av bussen o vara den som tar i underredet=garanterat ryggskott eftersom de oftast är de med en överfull vagn som inte klarar den själv o be om hjälp)
Jag vill inte bli skitig
Jag skulle heller absolut aldrig förvänta mig att någon hjälpte mig, o absolu tINTE ställa mig o ropa efter hjälp.
Tror verkligen inte alla gör det av lathet, varför klarar du själv inte av din egen vagn?
*KL*
Jag är en sån där hemsk människa som måste köpa ett träningskort....
Jag lyfter inte barnvagnar pga att jag får ont efteråt.....kan ett träningskort hjälpa mig?
Eller värken kanske försvinner när jag fått lite hyfs?
Hmmm
Vad skulle du kalla det då, om en fullt frisk (och ja, jag menar en fullt frisk, inte någon med osynligt handikapp) vägrar hjälpa till?Jag tar inte åt mig men jag tycker det är otroligt roligt att folk anser att det är ohyfsat att inte hjälpa till med vagnen.
Jag skulle nog bli mycket fundersam över varför hon inte kunde, och beroende på tonfall så skulle jag antingen bli irriterad eller rycka på axlarna. Det bästa är väl om man kan lägga till varför man inte kan? Så slipper det bli missförstånd.Om du ser en kvinna i 30 års åldern på bussen som ser ut att vara fullt frisk och ber denna om hjälp och kvinnan svarar:
- Nej, du får be någon annan.
När jag har blivit ombedd att göra något som jag inte klarar av har jag helt enkelt svarat "jag skulle gärna vilja, men jag kan inte".Ja jag har ett "dolt" handikapp och jag har varit med om detta så många ggr att jag inte ens bemödar mig att svara personen som ber om hjälp mera om det inte är så att det bara är jag som är passagerare på bussen vill säga, jag låtsas att jag inte hör dom istället. Man ger liksom upp...
Jag tycker nog att du kunde ha gjort det på ett smidigare sätt än att skriva ett sarkastiskt inlägg.Det är bara för att ge er en tankeställare som jag skriver detta inget annat.
Äsch det är väl bra om hon kommer ut även om hon inte har alla hästar i stallet? Här i gbg har vi både en med docka och en med en (mycket vacker) katt i barnvagn. Katten verkar fullt nöjd med att ligga där och spana. Och det är ju inte som om hon är våldsam eller störande.
Jag är inte här för att utöka min vänskapskrets utan för att det är roligt att skriva/läsa om hur uppspelta alla förtidspensionerade blir för ingenting, lite tidsfördriv kan man säga.
Om du ser en kvinna i 30 års åldern på bussen som ser ut att vara fullt frisk och ber denna om hjälp och kvinnan svarar:
- Nej, du får be någon annan.
Vissa saker är jättelätta i teorin och inte fullt lika lätta i praktiken. Jag är glad att jag åkte buss med tom barnvagn första gången *fniss*
Jag är inget troll, jag är en riktig person.
Åk inte med din 18 kg;s vagn om du inte klarar av den, köp en mindre låt säga 6kg paraplyvagn så kan du ta den i ena armen o ungen i andra