Malle-uppfödare

G

GaurdianAngel

Hrm..sitter och funderar och funderar. En till hund eller inte. Kan inte riktigt släppa tanken.

Någon som har malle? som tränar/tävlar aktivt?

Vet att jag aldrig släpper schäfern, men man kan ju i alla fall kolla runt lite hos malleuppfödarna. :p

Någon som kan pm:a tips på bra uppfödare?

Sv: Malle-uppfödare

Åh kolla! En till som tänker i malletankar.

Jag har dock kommit lite längre än så. Vår valp är leveransklar i April. Vet flera bra malleuppfödare men det beror på "hur mkt" du vill ha?

Har du msn?
ediila@hotmail.com

Min kompis har tre stycken. Hon har importerat de från Norge. Hundar med mycket drag i, men hon är van hundförare och har haft rasen länge så det går riktigt bra. Trevliga hundar. Men vilka jäkla as som små :eek: Det var inga lugna valpar och hon skakade själv på huvudet och undrade hur hon skulle få ordning på dem. Sen när de är två så säger hon att: Näää han har det väl aldrig varit problem med. Så har hon glömt allt :D

Jag är lite svag för mallar, ska nog någon gång i framtiden ha en malle. Här är vilketfall en mkt framgångsrik uppfödare som jag har haft lite kontakter med (inte angående hundköp): http://www.mallekraft.se/

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 764
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 536
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar