@MissFideli dom är ju helt bedårande
Meeeeeer kort. Vill ha meeeeer.
Vad är det med djurungar som gör att man blir alldelles till sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg det sedan i en äldre tråd om namn på kullarna, perfekt "tillbaka-gest" och minne.
@MissFideli dom är ju helt bedårande
Vi kan nog fortfarande få en moderator att banna @MissFideli om vi inte får vårt sötknark
plus att jag vill ha en britt *nej, har inte råd och behöver inte en tredje katt, eländigt nog med att resa med två*
Vem vill inte ha en egen nallebjörn
De är ursöta! Om du skulle vilja ha längre namn så går det ju kanske att förkorta Thereses stamnamn till "P&M". Har sett liknande på annat håll där namnet blivit för långt helt enkelt. Men jag tycker det är jättefint att hedra henne genom att ha med hennes stamnamn också
Aha, då förstår jag, tack!Det finns, men dom ska helst inte se ut så. Sen är det klart dom föds ändå
Nä, det känns ju onekligen speciellt. Det finns ju kortare namn att tillgå så det finaste blir nog att skriva ut det. Du har ju fått många fina förslag på namnFunderade på TS först, men det är inte säkert alla fattar. Så det får bli hela namnet utskrivet. Det är ju liksom inga vanliga kullar känns det som.
Nu kunde jag inte heller låta bli att kolla lite på namn, jag är lite av en namnnörd som tycker att det är spännande med alla betydelser
(Edit: har för mig att du sa att du tänkte på namn som börjar på C och max sju bokstäver..?)
- Cade (M) (kom ursprungligen från ett engelskt smeknamn som betyder "round" - tycker att det lät bara så gulligt på en nallebjörn med de där runda kinderna )
- Cadfael (M)
- Cadi (K)
- Ceasar (M) (möjligen betyder "hairy" - passande )
- Cahaya (M&K)
- Cahir (M) (form av namnet Cathair )
- Caitlin (K)
- Caramia (K) (= "my beloved")
- Caron (M&K) (= "to love")
- Carwyn (M) (= "blessed love")
- Caspian (M)
- Chara (K) (= "happiness, joy")
- Cherish (K)
... Nu känns det som att jag har varit ohyfsad på något vis så jag hejdar mig själv innan jag går för långt och ber om ursäkt isåfall Ville bara slänga iväg lite förslag.
Ja, jag är själv lite förtjust i de där brittiska namnen. De flesta kanske var från wales. Kan kolla upp det om du villFina! Det ska vara brittiska namn men de flesta där verkar ju vara det?
Ja, jag är själv lite förtjust i de där brittiska namnen. De flesta kanske var från wales. Kan kolla upp det om du vill
Caramia känns mer italienskt eller nått, men irländska kan funka. Måste fundera lite på det. Fortsätt gärna lägga in om du hittar fler. Gillar konstiga namn, så det är bra!Kunde inte låta bli att kolla resten av listan också
- Clover (K)
- Comfort (K)
- Cormac (M)
- Cyan (K) (betyder "greenish-blue" passar bra till den som råkade få grönblå bild även om det är ett kvinnligt namn)
- Ciar (M) (= "black")
- Clarity (K)
- Clement (M) (= "merciful, gentle")
Är på mobilen så det är inte så bra att kolla på namnen jag tipsade om förut, men av vad jag mindes är Caspian och Caramia inte solklart brittiska. Dock så kom Caspian till av en brittisk författare och Caramia kommer från olika ställen. Caesar är romerskt. Jag tog dock med en del irländska namn
Vill ju inte gärna bli bannad!
Svartvita hanen som kanske är den som blir kvar. Det grönblåa är ett mysterium, varken han eller jag har den färgen
Svartvita honan
Brunspottade hanen som har alldeles för lite vitt, men jättefina spottar