Sv: Malinois

Min svägerska har en från Lindjax kennel och den hunden är helt underbart galen, men inget jag skulle orka med själv. Men det är mysig hund, älskar barn. Min svägerska är jätteduktig med hundar och är tränings och tävlingsnarkoman så denna hund passar henne perfekt. Hade denna hund istället hamnat hos någon som tränar lite sådär och har medelmåttiga hundkunskaper så hade det nog lätt gått åt skogen. Bara att överleva valpperioden med denna kampgalna hund är ett mirakel. :eek:

Min syster och hennes sambo har två stycken, en tik och en hane. Tiken är utbildad minhund som han fick under lumpen och nu är fodervärd till. Hanen har en lite tragisk historia, han kommer från Frankrike och har blivit illa behandlad. Så när de fick honom var han väldigt ostabil och gjorde utfall när han blev stressad. Men snart två år senare är han en ny hund. Han blir fortfarande lätt stressad men är världens härligast och goaste hund, inget aggressivitet i honom längre.
Tiken är stenhård, tränad sen hon var en valp. Hon lyder min systers sambo jämt men är man inte tillräckligt psykiskt stark och är en ledare för henne så ignorerar hon en totalt.
Så de är helt olika hundar. Han är väldigt förarvek som rasen ska vara men har för dåliga nerver.
Hon är modig, stark och smart som rasen ska vara. Så tillsammans skulle de vara den perfekta mallen.
pa290011_39150161.jpg

Hanen till vänster, en japansk spets i mitten och tiken till höger

Vet faktiskt inte, inte min. Jag är bara dagmatte till henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 740
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 389
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31