Själv blir jag bara ledsen av att läsa i Mopsordens tråd. Det är ju uppfödare och andra rasentusiaster som sitter där och sörjer över att deras favoritras inte ska få ha nosen helt intryckt i nyllet längre (finns förstås undantag även i den tråden, men som några har skrivit här får många av de som applåderar de nya målbilderna höra att det är de som har fel.)
Jag tillhör dem som tycker att mopsen faktiskt har nåt visst, humör- och lynnesmässigt. Samtidigt är det förstås så att även den sundaste av mopsindivider är avlad efter sjuka ideal. Fattar helt enkelt inte hur Mopsordens medlemmar kan sitta och säga nåt annat (jaja, ekonomiska intressen pga uppfödning och känslomässigt skydd pga mopsägare, jag vet.)
Jag tillhör dem som tycker att mopsen faktiskt har nåt visst, humör- och lynnesmässigt. Samtidigt är det förstås så att även den sundaste av mopsindivider är avlad efter sjuka ideal. Fattar helt enkelt inte hur Mopsordens medlemmar kan sitta och säga nåt annat (jaja, ekonomiska intressen pga uppfödning och känslomässigt skydd pga mopsägare, jag vet.)