Malarone junior till barn.

Charlotte1975

Trådstartare
Familjen planerar en safariresa till Afrika. Jag är lite skeptisk att ge våran 7 åring Malarone, och skulle helst se att vi åker till ett Malarifritt område. Men jag är den enda i familjen som känner så. Bör jag oroa mig eller ska jag stå på mig?

Nu har jag pratat med min syster som bott i Afrika och i safariområden och hon säger Ge Malarone för malaria är ingen rolig sjukdom. Ettåring och sjuåring fick förebyggande klorokinin och nån annan sort. Jag åt när jag var där och klarade mig bra. Hittar ni nåt malariafritt område med safari så grattis.

Familjen planerar en safariresa till Afrika. Jag är lite skeptisk att ge våran 7 åring Malarone, och skulle helst se att vi åker till ett Malarifritt område. Men jag är den enda i familjen som känner så. Bör jag oroa mig eller ska jag stå på mig?
Jag hade inte gärna givit malarone, eller nåt malariaprofylax, men om man absolut ska till malariaområde så är man ju så illa tvungen. Då är malarone det minst dåliga att ge :).

Jag hade också hellre åkt till malariafritt område med barn, om inte annat för att profylaxet bara skyddar delvis och man alltså ändå löper risk att bli smittad.

Om ni ska till något ställe där ni kan åka på malaria är ju malariaprofylax att föredra. Jag skulle också valt ett malariafritt område, varför måste familjen absolut åka dit det finns malaria?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 117
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 496
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar