Men tar du inte i så att du kräks nu? "Yttrandefrihet"? Den gäller väl
@Hazel också isåfall. Och hon är mig veterligt ingen företrädare för staten när hon skriver här. Det är staten/samhället som inte får hindra dig från att yttra dina åsikter. Annars skulle moderatorerna här bryta mot grundlagen dagligen.
Jo visst använder jag starka ord.
Men jag har inte försökt hindra Hazel från att uttrycka en åsikt i en sakfråga. Vilket Hazel verkar vilja göra gentemot flera andra personer.
Hazel verkar i sina inlägg vilja bestämma vilka ämnen som får och inte får beröras och diskuteras.
Då blir det som sagt plötsligt viktigt för mig att få framföra en åsikt. När någon vill inskränka min rätt att göra just det.
Varför är det så känsligt att man inte behöver tycka lika om vad som är fint och fult, och att det ska vara tillåtet att uttrycka det?
Ja, jag har skrivit om "felet" med utseendehets.
Ja, jag tycker att insidan är viktigare än utsidan på en person.
Nej, jag tycker inte att man ska vara elak och därmed inte kommentera en enskild persons utseende.
Ja, jag tycker att vi får diskutera trender - och tycka att de är fina eller fula, mer eller mindre positiva.
Ja, jag tycker att jag får kommentera andra människors övervikt - dock inte ur förmodat estetisk synpunkt men på grund av mitt yrke och helt andra aspekter.
Ja, jag anser att du - om du skulle se min klädsel och stil - får tycka att min stil inte är fin (jättetrist är nog ett ganska beskrivande ord, eller neutral). Och ja, jag tycker att du får kommentera bilder av kläder jag gillar och tala om att du tycker att de är fula.
Ja, du - och alla andra - får säga att du tycker att stora bröst är fint eller små bröst eller vad du vill.