Spelar det någon roll, jag har redan skrivit vad jag menar och du skrev tidigare om att du inte brydde dig om vad andra tycker om dig eller gör du det ändå, fast du skriver att du inte gör det?Jag ser inte fel. Du säger det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spelar det någon roll, jag har redan skrivit vad jag menar och du skrev tidigare om att du inte brydde dig om vad andra tycker om dig eller gör du det ändå, fast du skriver att du inte gör det?Jag ser inte fel. Du säger det.
Jag tänkte närmast på frågan i trådstarten - snyggt eller? Som TS själv sedan besvarar med att det inte är speciellt snyggt.Tar inte du i lite nu?
Jag har sett ett par personer som uttryckt att man inte tycker att det är fint (och det har även jag gjort).
Men därifrån till att "fördöma"?
Eller är det @Lena Furberg s kommentar om extrema intatuerade bryn du avser med fördömane?
Läs svaret om det inlägget då, som jag skrev nyss inlägg 159.Läs ditt eget inlägg nr 122.
Spelar det någon roll, jag har redan skrivit vad jag menar och du skrev tidigare om att du inte brydde dig om vad andra tycker om dig eller gör du det ändå, fast du skriver att du inte gör det?
Jag vet vad jag skrivit och vad jag menade, men uppenbarligen tolkades det inte så som det var menat, därför jag har förklarat i efterhand, så inget fel med det.Nej. Bryr mig fortfarande inte. Men ska man argumentera är det jättebra att komma ihåg vad man skriver så att man inte säger emot sig själv. Det var allt
Då såg du fel.
Nej men vad otrevlig du är. Vad hände med dröm och glöm och älska eller vad du nu sa?Spelar det någon roll, jag har redan skrivit vad jag menar och du skrev tidigare om att du inte brydde dig om vad andra tycker om dig eller gör du det ändå, fast du skriver att du inte gör det?
Tack, va snäll du är som tolkar mig som otrevlig. Inte undra på att text är så svårt när det tolkas så fel, trots att jag själv inte lägger någon ton överhuvudtaget på det jag skriver. Neutral is the shit.Nej men vad otrevlig du är. Vad hände med dröm och glöm och älska eller vad du nu sa?
Jag är inte sur, fattar inte varför man måste vara sur? Livet blir inte roligare av att gå omkring och vara sur, allra minst på nätet.@RedHyuuga Vi har haft den här diskussionen många gånger och jag vill inte dra den igen. Även om du tycker att du är neutral så finns risken att ditt sätt att uttrycka dig på gör att du framstår som otrevlig. Om du vill slippa såna missförstånd - ta till dig av den feedback du får. Om inte - kör på. Men bli då inte sur och -ig när folk säger ifrån.
Nu har jag ju inte namngivit eller lagt in någon bild på något person. Det är inte olagligt att diskutera eller ha åsikter om en viss företeelse.Inte speciellt nödvändigt heller att klanka ner på folks utseende i en tråd på nätet. Kan folk inte bara få vara som de vill (inom lagliga gränser) utan att alla måste vädra åsikter om folks utseende?
Jag har inte skrivit att det är fult. Du var nog den första som använt ordet fult.Och jag ifrågasätter hela trådstarten samt varför det är så viktigt att berätta vad som är fult och fokusera på det.
Menar du mig? Eller menar du TS i den tråden? För jag har inte skapat nån klänningstråd.I en tråd för ett tag sedan la TS upp en bild av en klänning och frågade om den skulle bli svår att använda för att hon skulle bli för mycket uppklädd.
Hon fick flera svar på sin fråga. Men också svar om hur ful den var och hur billig den såg ut - även av folk som var betydligt äldre än hon, troligen har har helt annan smak och letar sina egna kläder inom andra kategorier av kläder.
För mig var det obegripligt och ledsamt varför hon skulle tryckas till på det sättet. Mode handlar om smak - och här var en del omdömen sådana att de bara gick att tolka som att det var FEL på TS smak.
Att kommentera mode är en sak. Att ge sig på enskildas smak något annat. Kvinnor har fullt jävla sjå att förhålla sig till trender, mode och regler, de ska manipulera sig hela tiden men de får inte begå den värsta synden av alla: allt manipulerande till trots får det inte se ONATURLIGT ut.
Du tycker att det skulle bli tråkigt om "ingen får skriva om någon annans utseende" men det tycker jag inte alls. Allt annat än pepp när det gäller utseende borde vara portförbjudet - om man nu nödigt måste kommentera utseende alls.
Nejdå, TS i den tråden.Menar du mig? Eller menar du TS i den tråden? För jag har inte skapat nån klänningstråd.
JAG personligen tror, att hur fri och smart och väl genomtänkt man än är, så påverkas vi ändå av "normerna" kring hur vi ska/bör se ut. Vad som är vackert är i allra högsta grad norm-styrt oavsett om vi vill det eller ej.@kryddelydd Absolut! Det är kvinnoidealet i samhället och hur påverkad jag är av det som gjorde att jag mådde dåligt. Jag funderade länge på hur det stämmer ihop med min feminism att operera mig, jag tyckte att jag hade en skyldighet att inte göra det. Men jag klarade det inte, jag mådde så uselt. Det är klart att jag önskar att jag inte hade varit så missnöjd med hur de såg ut efter amningen men jag var (och är) så påverkad av idealen.
Men är det såna vi diskuterar? Jag trodde vi pratade målade ögonbryn generellt? Haha jag kanske har slarvläst jätteilla.Jag har inte sett den trenden sen typ år 2002 när jag och mina nyblivna fjortiskompisar raka bort och målade och det såg förfärligt ut.
Men alla passa i olika och huvudsaken är väl att man själv är nöjd
Men herregud påminner om när en kille kom fram till mig och da vad tunt hår du harJag va på fest en gång där en kille stegade fram till mig och sa högt "Du borde VERKLIGEN plocka dina ögonbryn" mina ögonbryn är varken speciellt markerade, buskiga eller mörka och jag har aldrig brytt mig om att plocka dom heller. Jag vet att jag blev lite ledsen då, men fick höra efteråt att det inte va helt ovanligt med dylika kommentarer från just den personen och jag antar att det är människor som helt enkelt tycker att deras åsikt är viktigare än att andra ska få vara som dom vill vara
Målade ögonbryn överlag antar jag stod inget mer specifiktMen är det såna vi diskuterar? Jag trodde vi pratade målade ögonbryn generellt? Haha jag kanske har slarvläst jätteilla.
OBS målar alltså inte mina ögonbryn i tunna streck.
Aja, men dåså, då är jag medMålade ögonbryn överlag antar jag stod inget mer specifikt