Målade ögonbryn - nya flugan? Snyggt eller?

Tar inte du i lite nu?

Jag har sett ett par personer som uttryckt att man inte tycker att det är fint (och det har även jag gjort).
Men därifrån till att "fördöma"?

Eller är det @Lena Furberg s kommentar om extrema intatuerade bryn du avser med fördömane?
Jag tänkte närmast på frågan i trådstarten - snyggt eller? Som TS själv sedan besvarar med att det inte är speciellt snyggt.

@RedHyuuga Vi har haft den här diskussionen många gånger och jag vill inte dra den igen. Även om du tycker att du är neutral så finns risken att ditt sätt att uttrycka dig på gör att du framstår som otrevlig. Om du vill slippa såna missförstånd - ta till dig av den feedback du får. Om inte - kör på. Men bli då inte sur och :grin:-ig när folk säger ifrån.

@RedHyuuga Vi har haft den här diskussionen många gånger och jag vill inte dra den igen. Även om du tycker att du är neutral så finns risken att ditt sätt att uttrycka dig på gör att du framstår som otrevlig. Om du vill slippa såna missförstånd - ta till dig av den feedback du får. Om inte - kör på. Men bli då inte sur och :grin:-ig när folk säger ifrån.
Jag är inte sur, fattar inte varför man måste vara sur? Livet blir inte roligare av att gå omkring och vara sur, allra minst på nätet.
Men det verkar vara tabu att använda fel smileysar, tydligen råkar jag visst använda fel, för vi tolkar dom helt olika. En jag tycker verkar oskyldig är tydligen helt åt helvete skyldig för någon annan. Kanske ska sluta helt med smileys så det inte kan ske missförstånd den vägen heller? Hmm..

Inte speciellt nödvändigt heller att klanka ner på folks utseende i en tråd på nätet. Kan folk inte bara få vara som de vill (inom lagliga gränser) utan att alla måste vädra åsikter om folks utseende?
Nu har jag ju inte namngivit eller lagt in någon bild på något person. Det är inte olagligt att diskutera eller ha åsikter om en viss företeelse.

I en tråd för ett tag sedan la TS upp en bild av en klänning och frågade om den skulle bli svår att använda för att hon skulle bli för mycket uppklädd.

Hon fick flera svar på sin fråga. Men också svar om hur ful den var och hur billig den såg ut - även av folk som var betydligt äldre än hon, troligen har har helt annan smak och letar sina egna kläder inom andra kategorier av kläder.

För mig var det obegripligt och ledsamt varför hon skulle tryckas till på det sättet. Mode handlar om smak - och här var en del omdömen sådana att de bara gick att tolka som att det var FEL på TS smak.

Att kommentera mode är en sak. Att ge sig på enskildas smak något annat. Kvinnor har fullt jävla sjå att förhålla sig till trender, mode och regler, de ska manipulera sig hela tiden men de får inte begå den värsta synden av alla: allt manipulerande till trots får det inte se ONATURLIGT ut.

Du tycker att det skulle bli tråkigt om "ingen får skriva om någon annans utseende" men det tycker jag inte alls. Allt annat än pepp när det gäller utseende borde vara portförbjudet - om man nu nödigt måste kommentera utseende alls.
Menar du mig? Eller menar du TS i den tråden? För jag har inte skapat nån klänningstråd.

@kryddelydd Absolut! Det är kvinnoidealet i samhället och hur påverkad jag är av det som gjorde att jag mådde dåligt. Jag funderade länge på hur det stämmer ihop med min feminism att operera mig, jag tyckte att jag hade en skyldighet att inte göra det. Men jag klarade det inte, jag mådde så uselt. Det är klart att jag önskar att jag inte hade varit så missnöjd med hur de såg ut efter amningen men jag var (och är) så påverkad av idealen.
JAG personligen tror, att hur fri och smart och väl genomtänkt man än är, så påverkas vi ändå av "normerna" kring hur vi ska/bör se ut. Vad som är vackert är i allra högsta grad norm-styrt oavsett om vi vill det eller ej.
Jag gick ner drygt 20 kilo häromåret och mina bröst blev som tomma påsar, magen blev skrynklig och låren hänger. Jag älskar verkligen känslan av frihet, av att slippa släpa runt på drygt 20 extrakilon, jag älskar att kunna springa 2 mil utan att rasa ihop och typ dö, jag älskar att kunna ha jeans och tshirt utan att muffinsfettet hänger över alla breddar.
Men. Bekanta tittar på mig och vågar knappt fråga om jag är sjuk? Varför är mina överarmar hängiga? Mitt ansikte sååå smalt?
När jag var 19 år kunde jag gå ner till 53 kilo och se urläcker ut. Idag, vid 58 (!!) är verkligheten en helt annan. Jag älskar den människa jag blivit efter alla dessa år av erfarenheter, misstag och insikter,. "mognad" om man vill. Men jag önskar att min kropp var densamma. Det är den inte. Hade jag en massa pengar kanske jag också opererat mig! Inte för att jag vill ut och jaga män, det behöver jag inte, men för att ... Ja, vad då?

@Lena Furberg

Jag förstår precis vad du menar och jag tänker likadant. Jag har en liten teori om hur det funkade för mig. Innan jag fick barn kunde jag absolut inte tänka mig att plastikoperera mig. Alls. Någonsin. Det kändes som ett svek mot min kropp att tänka sig att byta ut nåt eller förbättra det. Efter att jag fått och ammat mitt andra barn var det inte längre mina bröst jag hade. De kändes främmande och fel och som att de hade dött. I och med operationen kändes det som att jag återställde dem till hur de en gång varit (nästan). Jag fick tillbaka en del av mig själv som jag saknade.

Jag har inte sett den trenden sen typ år 2002 när jag och mina nyblivna fjortiskompisar raka bort och målade och det såg förfärligt ut.
Men alla passa i olika och huvudsaken är väl att man själv är nöjd :)

Jag har inte sett den trenden sen typ år 2002 när jag och mina nyblivna fjortiskompisar raka bort och målade och det såg förfärligt ut.
Men alla passa i olika och huvudsaken är väl att man själv är nöjd :)
Men är det såna vi diskuterar? Jag trodde vi pratade målade ögonbryn generellt? Haha jag kanske har slarvläst jätteilla.

OBS målar alltså inte mina ögonbryn i tunna streck.

Jag va på fest en gång där en kille stegade fram till mig och sa högt "Du borde VERKLIGEN plocka dina ögonbryn" mina ögonbryn är varken speciellt markerade, buskiga eller mörka och jag har aldrig brytt mig om att plocka dom heller. Jag vet att jag blev lite ledsen då, men fick höra efteråt att det inte va helt ovanligt med dylika kommentarer från just den personen och jag antar att det är människor som helt enkelt tycker att deras åsikt är viktigare än att andra ska få vara som dom vill vara
Men herregud påminner om när en kille kom fram till mig och da vad tunt hår du har

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Tjatter Mjukisbyxtråden fick mig att tänka på de trender som rådde i min närhet när jag var tonåring åren runt millenieskiftet. Med facit på...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
20 227
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 890
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna