Tonårstrender

Vad bra! Då kan jag gå ut i mina gamla mammajeans/numera målarjeans och se riktigt poppig ut. :p
Nja, mammajeans är jag inte säker på. Jag hade ett par såna under en period i grundskolan :meh: Med uppvikta kanter pga jag är/var en kortis. Det gjorde inte direkt under för min popularitet gissar jag :p

Gick in i en klädaffär nu och vad fick jag syn på med den här tråden i färskt minne :eek:
20190208_145517.webp

:cautious:
Var det inte någon som skrev om jeans med tyg på sidorna? :laugh:

Visa bifogad fil 25089
Fett med pepp på rosa hår! :up:
Bara för detta köpte jag idag ett färgmedel för hår som håller i en tvätt för att se om jag kunde få till det snyggt :rofl:
Men i blått :love: jag kommer ihåg ett löfte till min nära vän som hjälpte mig att färga håret rosa :D, som tyvärr har gått bort, om att färga mitt hår blått någon gång. Får testa först och se om det blir bra :o:rofl:

2013-01-17 14.54.20.webp

Ytterligare ett axplock - från tiden innan det barkade hädan. Passade väl in bland de andra kidsen som såg likadana ut. Magtröja, Crocker 333, naturligt hår och solglasögon bakom den puffade luggen.
Mitten av 90talet, fortfarande sportig och inte så flipprig. Bäst betyg i klassen.

Nja, mammajeans är jag inte säker på. Jag hade ett par såna under en period i grundskolan :meh: Med uppvikta kanter pga jag är/var en kortis. Det gjorde inte direkt under för min popularitet gissar jag :p
Äh, dom ser inte ut som riktiga mammajeans utan mer som joggingbyxor med snöre i midjan. :angel:

Jag tänkte faktiskt tanken här om dagen (innan jag fick syn på tråden) att ”wow, dom här brallorna ser ju riktigt snygga och kreativa ut”. :p :o

Ska tillägga att dom nog inte gör det egentligen...:idea:

Äh, dom ser inte ut som riktiga mammajeans utan mer som joggingbyxor med snöre i midjan. :angel:

Jag tänkte faktiskt tanken här om dagen (innan jag fick syn på tråden) att ”wow, dom här brallorna ser ju riktigt snygga och kreativa ut”. :p :o

Ska tillägga att dom nog inte gör det egentligen...:idea:
Illblått? :nailbiting: Jag bara kan mig inte med de där blåa jeansen, antingen får det vara ljustljust blått eller nästan svart. Ett trauma från min barndom efter de där mammajeansen :rofl: som för övrigt jag är säker på var min mammas innan jag hade dem eller så köpte hon dem åt mig :grin: jag var ovillig till att shoppa kläder ett tag där :angel:

Just de byxorna jag visade på bilden? :rofl:

Älskade de där tröjorna! Passade perfekt till Airwalks, baggybrallor och att hänga vid skaterampen, lyssna på NOFX, Millencolin och Refused. Med vänlig hälsning, Poser

Måste varit typ 1996-1998 typ ngn gång?

Ja det var så skönt med ett mode som man inte frös i. Fast vi hade det till snortajta FK jeans och sneakers.

Ja det var så skönt med ett mode som man inte frös i. Fast vi hade det till snortajta FK jeans och sneakers.
Värsta sorten alltså för vår coola skejtarklick, de förhatliga FK-jeansen som vi föraktade djupt och så ”vårt” mode på det. :D coolast var det ju att ha en tröja lånad av ngt love object, så den var extra stor och luktade av rätt Axe-sort.

Förutom mycket som andra i tråden redan nämnt: savann och jazzyxor (ja de är olika), snoddar runt byxbenen osv osv, minns jag även några jeans som var snortajta och superlåga i midjan. De var bootcut och sömmarna i bak såg ut som ett hjärta och jag tror det var ett litet broderat rött hjärta i från också. Var man cool (inte jag) skulle man ha string till, gärna högt uppdragna så man kunde se "the whale tail".
Någon som minns de?

Älskade de där tröjorna! Passade perfekt till Airwalks, baggybrallor och att hänga vid skaterampen, lyssna på NOFX, Millencolin och Refused. Med vänlig hälsning, Poser

Måste varit typ 1996-1998 typ ngn gång?
Vi skulle ha hängt i samma gäng! Fast jag lyssnar fortfarande på NOFX även om jag häromdagen såg ett klipp med Bad religion och fattade hur gamla de har blivit och hur töntiga och pinsamma dom är (speciellt fat Mike).

Bjuder på några bilder från min tonår:
Jag var någon blandning av synthare o hårdrockare (det är jag fortfarande ;) )för jag kunde aldrig bestämma mig. Och så tog jag influenser lite här och var.
Sidecuten saknar jag nog faktiskt.
Bara_for_att_jag_vill_traffa_er_mer.jpg

45988_1193527752.jpg

14934_1177119336.jpg

Va söt du var :)

(Det är du fortfarande)

Vi skulle ha hängt i samma gäng! Fast jag lyssnar fortfarande på NOFX även om jag häromdagen såg ett klipp med Bad religion och fattade hur gamla de har blivit och hur töntiga och pinsamma dom är (speciellt fat Mike).
Det kan jag också göra ibland, av nostalgiskäl främst kanske, men ändå... hittade min Heavy Petting Zoo-skiva för ngn månad sedan och blev påmind om tiden då vi beställde uppblåsbara får till alla killar som fyllde 15... :-o Ack sköna fjortistid

Skolfoto från 8:an 1988
Blå mascara, blå ögonskugga och LILA kajal 🙈
eD1de2s.jpg

Skolavslutning i 9:an 1989
Givetvis midjekorta vita kavajer med axelvaddar och pastellfärgade linnen med spets under. Permanentad hockyfrilla med en satans massa sockervatten i luggen.

refS8CG.jpg

1991. Med en korv i handen. Snusnäsduk i pagefrisyren (atombombmolnet), hemslöjdssmycke och jeansväst
LgZecEA.jpg

Skolfoto från 8:an 1988
Blå mascara, blå ögonskugga och LILA kajal 🙈
eD1de2s.jpg

Skolavslutning i 9:an 1989
Givetvis midjekorta vita kavajer med axelvaddar och pastellfärgade linnen med spets under. Permanentad hockyfrilla med en satans massa sockervatten i luggen.

refS8CG.jpg

1991. Med en korv i handen. Snusnäsduk i pagefrisyren (atombombmolnet), hemslöjdssmycke och jeansväst
LgZecEA.jpg
Just det, jeansjackor. Det hade alla.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka