Nja, mammajeans är jag inte säker på. Jag hade ett par såna under en period i grundskolanVad bra! Då kan jag gå ut i mina gamla mammajeans/numera målarjeans och se riktigt poppig ut.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, mammajeans är jag inte säker på. Jag hade ett par såna under en period i grundskolanVad bra! Då kan jag gå ut i mina gamla mammajeans/numera målarjeans och se riktigt poppig ut.![]()
Ååh jag gillar det där fortfarandejag har fortfarande en inre tonåring som sörjer att jag aldrig fick modet att skaffa sånt hår och tillhörande klädstil
Det närmsta jag kom var det starkt rosa håret i gymnasiet![]()
Bara för detta köpte jag idag ett färgmedel för hår som håller i en tvätt för att se om jag kunde få till det snyggt
Jag vågade inte heller skaffa den där stilen i grundskolan pga jag skulle isåfall vara den enda på hela skolan. Jag blev redan uttittad när jag skaffade mig bara svart läppstift
Äh, dom ser inte ut som riktiga mammajeans utan mer som joggingbyxor med snöre i midjan.Nja, mammajeans är jag inte säker på. Jag hade ett par såna under en period i grundskolanMed uppvikta kanter pga jag är/var en kortis. Det gjorde inte direkt under för min popularitet gissar jag
![]()
Illblått?Äh, dom ser inte ut som riktiga mammajeans utan mer som joggingbyxor med snöre i midjan.
Jag tänkte faktiskt tanken här om dagen (innan jag fick syn på tråden) att ”wow, dom här brallorna ser ju riktigt snygga och kreativa ut”.![]()
Ska tillägga att dom nog inte gör det egentligen...![]()
Älskade de där tröjorna! Passade perfekt till Airwalks, baggybrallor och att hänga vid skaterampen, lyssna på NOFX, Millencolin och Refused. Med vänlig hälsning, PoserCarhart!
Älskade de där tröjorna! Passade perfekt till Airwalks, baggybrallor och att hänga vid skaterampen, lyssna på NOFX, Millencolin och Refused. Med vänlig hälsning, Poser
Måste varit typ 1996-1998 typ ngn gång?
Värsta sorten alltså för vår coola skejtarklick, de förhatliga FK-jeansen som vi föraktade djupt och så ”vårt” mode på det.Ja det var så skönt med ett mode som man inte frös i. Fast vi hade det till snortajta FK jeans och sneakers.
Vi skulle ha hängt i samma gäng! Fast jag lyssnar fortfarande på NOFX även om jag häromdagen såg ett klipp med Bad religion och fattade hur gamla de har blivit och hur töntiga och pinsamma dom är (speciellt fat Mike).Älskade de där tröjorna! Passade perfekt till Airwalks, baggybrallor och att hänga vid skaterampen, lyssna på NOFX, Millencolin och Refused. Med vänlig hälsning, Poser
Måste varit typ 1996-1998 typ ngn gång?
Ja man var ju med i grupp8 minns jagPå min tid SKULLE man vara långt till vänster.![]()
Bjuder på några bilder från min tonår:
Jag var någon blandning av synthare o hårdrockare (det är jag fortfarande)för jag kunde aldrig bestämma mig. Och så tog jag influenser lite här och var.
Sidecuten saknar jag nog faktiskt.
![]()
![]()
![]()
Det kan jag också göra ibland, av nostalgiskäl främst kanske, men ändå... hittade min Heavy Petting Zoo-skiva för ngn månad sedan och blev påmind om tiden då vi beställde uppblåsbara får till alla killar som fyllde 15... :-o Ack sköna fjortistidVi skulle ha hängt i samma gäng! Fast jag lyssnar fortfarande på NOFX även om jag häromdagen såg ett klipp med Bad religion och fattade hur gamla de har blivit och hur töntiga och pinsamma dom är (speciellt fat Mike).
Just det, jeansjackor. Det hade alla.Skolfoto från 8:an 1988
Blå mascara, blå ögonskugga och LILA kajal
![]()
Skolavslutning i 9:an 1989
Givetvis midjekorta vita kavajer med axelvaddar och pastellfärgade linnen med spets under. Permanentad hockyfrilla med en satans massa sockervatten i luggen.
![]()
1991. Med en korv i handen. Snusnäsduk i pagefrisyren (atombombmolnet), hemslöjdssmycke och jeansväst
![]()
Just det, jeansjackor. Det hade alla.
Som sagt, glesbygdskommun med viss bruksmentalitet. Förflyttade jag mig bara tre mil söder ut till närmsta stad så var det annorlunda.På min tid SKULLE man vara långt till vänster.![]()