Åh, haha va roligt. Jag tycker faktiskt att det är fullt rimligt att ifrågasätta varför folk känner ett behov av att trasha ner på folks utseenden på nätet (eller i samhället i stort för den delen) eftersom det är en så extrem utseendefixering i samhället. Varför är det så viktigt att reproducera och upprätthålla den?
Fast alltså, det är hela tiden en massa krav på hur folk (ffa kvinnor) ska se ut och de flesta av oss är himla bra på att bedöma andras utseende utefter vad som "ska" vara fult alternativt snyggt.
Varför är det så viktigt att vi kategoriserar in folks utseende och bedömer det? Och varför är det så nödvändigt att alltid påpeka vad som är fult.
Absolut att folk gillar olika - det är inget konstigt med det - men varför är det så himla viktigt att alltid säga vad en tycker är fult? (Det är ju sällan trådar svämmar över med kommentarer om hur snyggt en viss utseendetrend är, men det är alltid någon som bara måste påpeka hur fult/hemskt ett (kvinnligt) utseende är. Varför?)
Jag tycker också att saker är fula, en massa saker till och med, men det innebär ju inte att jag alltid har ett behov att skriva ut det. Jag startar inte trådar där jag ifrågasätter en trend (håhå, vad är det här för något med att ha pärlor i öronen. Ser inte så naturligt ut) bara för att sen kunna kommentera att det inte är särskilt snyggt.