Målade ögonbryn - nya flugan? Snyggt eller?

Ögonbryn är ju absolut trendigt just nu. Men kanske inte just målade streck, utan mer naturliga och frodiga. Att raka av ögonbrynen och måla dit streck har ju varit the shit inom goth/synth/alternativa kretsar i många herrans år och inom vanliga kretsar var det väl hetare i slutet av 90-talet än nu, så det är lite märkligt att du snappat upp trenden just nu. :)
 
Tja, den som själv tycker att hon ser perfekt ut kan ju kasta första stenen på andra ;)
Vad får den göra som inte tycker den ser perfekt ut? Får den spränga berg?
nuts.gif
nuts.gif
nuts.gif
 
Inte speciellt nödvändigt att klanka ner på vad folk skriver på nätet? Kan inte folk få tycka vad dom vill ( inom lagliga gränser ) utan att alla måste ha synpunkter på det?

:angel:
Åh, haha va roligt. Jag tycker faktiskt att det är fullt rimligt att ifrågasätta varför folk känner ett behov av att trasha ner på folks utseenden på nätet (eller i samhället i stort för den delen) eftersom det är en så extrem utseendefixering i samhället. Varför är det så viktigt att reproducera och upprätthålla den?

Jag har inga problem med att alla gillar olika och att man kan skriva i en tråd vad man tycker är snyggt eller fult.

Fast alltså, det är hela tiden en massa krav på hur folk (ffa kvinnor) ska se ut och de flesta av oss är himla bra på att bedöma andras utseende utefter vad som "ska" vara fult alternativt snyggt.

Varför är det så viktigt att vi kategoriserar in folks utseende och bedömer det? Och varför är det så nödvändigt att alltid påpeka vad som är fult.

Absolut att folk gillar olika - det är inget konstigt med det - men varför är det så himla viktigt att alltid säga vad en tycker är fult? (Det är ju sällan trådar svämmar över med kommentarer om hur snyggt en viss utseendetrend är, men det är alltid någon som bara måste påpeka hur fult/hemskt ett (kvinnligt) utseende är. Varför?)

Jag tycker också att saker är fula, en massa saker till och med, men det innebär ju inte att jag alltid har ett behov att skriva ut det. Jag startar inte trådar där jag ifrågasätter en trend (håhå, vad är det här för något med att ha pärlor i öronen. Ser inte så naturligt ut) bara för att sen kunna kommentera att det inte är särskilt snyggt.
 
Åh, haha va roligt. Jag tycker faktiskt att det är fullt rimligt att ifrågasätta varför folk känner ett behov av att trasha ner på folks utseenden på nätet (eller i samhället i stort för den delen) eftersom det är en så extrem utseendefixering i samhället. Varför är det så viktigt att reproducera och upprätthålla den?



Fast alltså, det är hela tiden en massa krav på hur folk (ffa kvinnor) ska se ut och de flesta av oss är himla bra på att bedöma andras utseende utefter vad som "ska" vara fult alternativt snyggt.

Varför är det så viktigt att vi kategoriserar in folks utseende och bedömer det? Och varför är det så nödvändigt att alltid påpeka vad som är fult.

Absolut att folk gillar olika - det är inget konstigt med det - men varför är det så himla viktigt att alltid säga vad en tycker är fult? (Det är ju sällan trådar svämmar över med kommentarer om hur snyggt en viss utseendetrend är, men det är alltid någon som bara måste påpeka hur fult/hemskt ett (kvinnligt) utseende är. Varför?)

Jag tycker också att saker är fula, en massa saker till och med, men det innebär ju inte att jag alltid har ett behov att skriva ut det. Jag startar inte trådar där jag ifrågasätter en trend (håhå, vad är det här för något med att ha pärlor i öronen. Ser inte så naturligt ut) bara för att sen kunna kommentera att det inte är särskilt snyggt.

Jag har fortfarande, även efter att jag läst ditt inlägg, inga problem med att man på bukefalos berättar vad man tycker är fult.
Jag upprörs faktiskt inte alls utav det.
Jag tycker naturligtvis inte att man skall säga att någon är ful. Men att man uttrycker att en trend är ful, stör mig inte det minsta.
 
Om du inte kan se någon poäng i att inte alltid berätta för andra vad som är ett passande/inte passande utseende på någon så tror jag inte heller att jag kommer övertyga dig.
Nej , jag är inte sådär präktig som du. Sen har jag inte sagt det rent ut till nån om du nu trodde det. Men frågan kom upp här och vi får faktiskt svara utan att bli påhoppade för det.
 
Jag har fortfarande, även efter att jag läst ditt inlägg, inga problem med att man på bukefalos berättar vad man tycker är fult.
Jag upprörs faktiskt inte alls utav det.
Jag tycker naturligtvis inte att man skall säga att någon är ful. Men att man uttrycker att en trend är ful, stör mig inte det minsta.
Nej, det är ju jättebra att du inte upprörs av det - personligen tycker jag det är skittrist att utseende alltid måste bedömas och klagas på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 750
Senast: Blyger
·
Tjatter Mjukisbyxtråden fick mig att tänka på de trender som rådde i min närhet när jag var tonåring åren runt millenieskiftet. Med facit på...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
20 103
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 259
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 874
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp