Majim G & Elmshorn 887

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Covetous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 6 010
C

Covetous

Skulle gärna vilja veta mer om dessa två hingstar.
Jag vet att Majim är hos en kille i småland. Så berätta gärna vad han gjort tidigare..
Och gärna bilder då jag själv inte lyckats hitta någonbild alls.

Om någon har avkommor, berätta gärna om hur dom är. Temprament osv.

Sv: Majim G & Elmshorn 887

Jag är ju helt yr :eek:
Suttit och sökt på google massa och varit inne på Gränsbo´s men inte tusan har jag lyckats hitta det... Sanslöst :D

Tack ska du ha!

Ja, men jag tycker faktiskt att han är lite ful :o

Haha äkta dig! Han är skitfin! och mimi med gfgf

Jag har ridit och tränat ett sto e. Elmshorn. Numera är hon dräktig och jag har tingat avkomman, så förtjust blev jag i hästen. :angel:

Elmshorn har en tendens att ge hästar med mycket nerv och huvud, lite tokiga och svårridna. Men de hoppar hur och är enorma tävlingsindivider. Jag har aldrig suttit på en häst med sådan arbetsvilja och ridbarhet. :love:

Jag hoppade iof inte hästen så mycket, för jag red henne mest i dressyr (ägare tyckte det var roligare att hoppa) men ojoj.

Elshorm höjdes ju till A i år, så han ger ju bra. Många tyskar och holländare flabbar åt oss svneskar som inte använder Elmshorn mera. Och jag kan hålla med, tycker det vore bättre om de skickade tillbaka honom, så han får några ston , för det får han ju inte i sverige. :cry:

korrekt.jpg

Tack, jättekul info :bow:

Min häst har Majim som pappa och Elmshorn som morfar.
Hon har nog kroppen efter Majim men temperament efter Elmshorn.
Väldigt svårriden och "varm i huvet". Enorm hoppvilja och kvick som attan.

Jag rider en fyraåring efter Elmshorn. Känslig, och samarbetsvillig när hon fått ur sig överskottsenergin och förstår vad som väntas av henne. Men energi finns det gott om. Hon är nyfiken och sällskaplig men blir nervös om man inte själv är lugn. Jag tycker inte hon är så svår bara man har tålamod med henne, och hon får tillräckligt med motion, annars kan hon bli lite "skuttig".

:angel: Royne Z har (hade:smirk: men vet aldrig med honom:angel: ) som var efter Elmshorn (Elayi???) som gick några unghästkalsser förra året och hoppade som bara den! Trior det var Jörgen Larsson som red henne och jag var mäkta imponerad...

Vet också att hon var ganska "svår" , men hoppade allt .
Precis som så många andra av hans avkommor.

Ingen som snubblat över någon bild på Elmshorn himself?

Jag är kräsen kanske, men jag tycker bruna hingstar (hur satans duktiga de än är) är hemskt tråkiga. Jag vill ha en vacker och fin avkomma! (Jag tycker inte bruna är vackra!) Kalla mig konstig, men alla har vi olika smak. Ser jag en brun hingst, går den fetbort direkt. :D

Jag är kräsen kanske, men jag tycker bruna hingstar (hur satans duktiga de än är) är hemskt tråkiga. Jag vill ha en vacker och fin avkomma! (Jag tycker inte bruna är vackra!) Kalla mig konstig, men alla har vi olika smak. Ser jag en brun hingst, går den fetbort direkt. :D

Vad är det för färg på hästen på din avatar?
jag älskar bruna hästar, och det är absolut inget minus om hingsten i fråga skulle vara brun när jag ska välja.. men det är inget måste..
U

För mig så är färgen viktig! Jag satsar inte på att bli nästa OS-ryttare i dressyr, så för mig är färgen viktigare än den bästa kvalitén på gången kanske.

Jag tycker att bruna hästar är tråkiga, vanliga och inte alls uppseendeväckande.

Är du allvarlig??

Är det inte viktigare med ridbarhet till exempel? Det skulle jag tänka på om jag hade ditt sto... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 905
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 398
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 261
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21