• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flicka
  • Startdatum Startdatum
F

Flicka

Ngn som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom?

Har själv en underbar avkomma efter honom :love: så det skulle vara kul att höra om det finns fler som har det.

Tacksam för svar MVH Tina

Åh! Finns det avkommor till honom i Sverige!

Jag såg honom på galoppbanan för en tjugo år sedan, och när han senare tävlades i svår dressyr blev han "favoritfullblodshingsten" :D

Den enda avkomma jag känner till heter Mango D-någonting och har tävlat i Globen med en norska ett par gånger.

Tyvärr är härstamning och löpresultat den enda infon jag har om Mago xx. Någonstans hemma i röran har jag honom på en video när han gjorde en dressyruppvisning som visades i SVT för en tio år sedan.

Tack för era svar. Några avkommer finns det i Sverige men det verkar inte vara så många. Jag såg en häst ridsport som var efter honom och den hästen var väldigt lik min pålle som för övrigt är import danmark. Va kul att ni verkar tycka om honom i alla fall, jo han är ju en läckerbit om man tittar på bilder på honom. Skulle varit kul att se honom IRL.

Fortsätt skriv om Mago xx det är skoj allt som kommer fram även om jag vet en del själv.
MVH Tina :)

En valack på ridskolan är e.Mago xx
Han är envis och egensinnig som.. :devil:
Men ändå är han så goooosig :love:
Figaro heter han.

Tytti Kuylenstiernas Marco Polos Muthaiga är en annan framgångsrik Mago-avkomma. Han är väl 18 nu och pensionär, men tävlade GP. Tror att han hade åtminstone en seger.
Han hade Martell som morfar för övrigt. Har full stam.

Mvh Cissi

Sv: Mago xx

Hej! Mitt sto som jag haft i två månader är ue Mago xx! Hon är dansk import. Jag hade en länk till bra sida om Mago förut men den har tyvärr kommit bort i "röran". Men det verkade vara en väldigt speciell och fin häst :D

Ja, har väl inte så mycket att tillägga egentligen.
Vet att Mago tillhör stofamilj 2 i alla fall - för han är nämligen halvbrorsa till Mansimo (Simon kallad) som ägdes av stallet!
Mago var ju född 1980 (död i år väl?) och Simon var född 1987 (tyvärr död nu, även han i år - i april. Problem med benen tror jag det var :( ).

Bild på Simon:
3-3-1.jpg

Jo, Mago xx dog i somras :cry:

Han var visserligen gammal, men en av mina favvohingstar!

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 308
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka