M

maximilia

Vad anser ni om det? Använder ni det till er själv/hästen? Hur länge har ni använt det? Är det i förebyggande syfte eller för att läka en skada? Ev resultat?

Var på en föreläsning om magneter häromdan, och blev nyfiken. Men jag har inte hört så mycket om det innan, bara negativa saker bla av min equiterapeut.
Jag tror inte att man ska använda det varje dag, utan kanske massera med det ett par gånger i veckan.

Sv: Magneter

Använder dagligen magneter på mina islandshästar. Superbra :bump:
Man ser hur hästarna slappnar av. Ser inget negativt i att använda magneter. Men man ska ändå vara försiktig, många hästar blir så mjuka att rida så det är lätt att göra mer än vad man brukar, följden blir att hästen får träningsvärk, lagom är bäst! :p Har själv ett magnetarmband dygnet runt pga att jag har fibromylogi, tack och lov för det!! :rofl: Har du möjlighet att prova så gör det. Berätta gärna om hur du tycker om det.
Kram Suss :love:

Jag använder magneter till min häst (och andras ibland) när jag anser att det behövs av olika anledningar (Minst en gång/vecka, oavsett om det behövs eller inte). Har av en här på buke fått hjälp med magneter till nacke och ben, samt har köpt eget till ryggen. Har fått jättebra resultat och min häst blir Lyrisk när jag sätter på dom.. :D

Jag har täcke, boots, paddar..och nog händer det grejer alltid...senskador är dom kanonbra för, och hästar med problem med kotor o knän....täcket har jag på ett par ggr i veckan.

Så det är ingen som verkligen har testat och har nåt negativt att säga?
Jag skulle kunna tänka mig att prova, men jag har inte lust att betala så mycket för det när jag inte vet hur det påverkar oss.
Equiterapeuten hade testat med magneter på sig själv, och hon mådde jättedåligt. Hon gick ner 10kg och blev av med mensen bland annat, och när hon slutade med magneterna började det ordna till sig igen.
Så jag tror man ska vara försiktig, hela kroppen är ju en magnet och det är nog lätt att komma i obalans :crazy:

Hörde om en häst vars pålagringar hade blivit bättre av magneter, är det möjligt?

Man skall ha olika gauss för olika "åkommor" såsom skelett eller muskler...jag har haft en häst vars pålagringar fullständigt försvann med hjälp av magneter.

sök på magnethealth så får ni svar på många av era frågor.

Då kanske jag ska våga testa iaf..min häst har pålagringar i en has och framkotorna. Ska prata lite med vet nästa gång vi ska dit och höra vad han säger.
Tack för sidan!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 828
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 163
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 395
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 003
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna