Magic brush?

Sv: Magic brush?

kl

Köpte ett paket med MB idag när jag var inne en sväng på hööks (fanns ju så käckt vid kassan med sänkt pris ;)). Imorgon ska jag prova, och efter det jag har läst här så förväntar jag mig ett bra resultat på skimmeln. :) Först blev jag lite besviken över att alla borstarna är samma, men vid närmare eftertanke så är det ju bara skönt att slippa vela med olika. Dessutom kan ju ett par andra hästar få varsin. :)

Halvt KL

Efter en helg på stortävling med hästar som gladeligen rullar runt i halvsmutsigt spån utan chans till avspolning kan jag nu meddela att MB fungerar lika bra på en extremt dammig och mjällig svart häst som de gör på skimmlar!

Nu vet jag vad jag skall önska mig i julklapp. ETTHUNDRA MB. :D

ed2011-09-17162543.jpg

En timme innan framridning var det svarta odjuret DAMMGRÅTT med ingnodda urinfläckar samt benen fulla av intorkat spån. Tack Magic Brush! :bow:

men gud så jobbigt att få ett behov av något man aldrig ens har sett eller tidigare hört talas om!!! :eek:
Jag får oxå ta och köpa det. Kan ge bort en i födelsedagspresent till kompisen så känns det lite bättre.

Jag provade borstarna på min myskoxe(ponny) idag. Hon blev mot förmodan både blank och ren! Jag kommer helt klart köpa ett set! :bow:

Och jag fattar inte alls hur ni kan tycka de är bra, pengar rätt i sjön skulle jag säga tycker de är helt värdelösa och de funkar inte bra till någonting mer än möjligen gnugga loss lerkockor med, men en piggborste för 7 :- är lika bra till det. Vist tar den fällpäls men iom att den är så liten så är borsten full på två tag och går sen inte att få loss pälsen ifrån utan att mecka i typ 10 minuter, nej rent ut sagt skit spara era pengar, svettskrapan funkar bättre.

Jag var inne på hööks och köpte en förpackning och tyckte dem var bra!
Mitt fullblod som tycker piggborsten gör ont stog helt stilla när jag borstade med denna.
Rena och fina blev de oxå!

*knapp*
Nä nu blir det helt klart till att köpa ett paket! Ska ner till Hööks en sväng i helgen så jag får väl hoppas att det finns kvar!

*KL*

Läste hela tråden. Skeptisk till MB och nu känner jag att jag måste prova det :D Mina damer går på lösdrift och har bla en skimmel samt några lerälskande unghästar ;) Så kanske kan vara något för grisklubben.. är ju värt ett försök.

*kl*

Men vad f-n, jag har ju inte ens häst men jag måste nästan köpa ändå... En till hunden, en till medryttarhästen, tror ni de funkar till katten också? Eller kan man kanske borsta bilklädseln med den?

kl*

De ser väldigt små, obekväma och plastiga ut för det priset. Känns som att piggarna kommer gå av direkt.

*kl*

Jag köpte ett set till sköthästen men blev faktiskt lite besviken, trodde piggarna skulle vara mjukare, dessa var ju riktigt hårda/vassa. En vanlig piggborste känns "snällare" att använda.

Nåja, sköthästen (halvblod med inte så tjock päls) tyckte den var lite obehaglig, men han är lite fjompig annars också med nya saker ;)
Testade den på en annan häst i stallet som redan nu har satt rejäl vinterpäls och hade gjort en ordentlig lerinpackning och visst, leran föll av lätt men ja, en vanlig piggborste hade nog fungerat lika bra så jag vet inte om denna borste är speciellt "magic"(?).

Slutsats med facit i hand så skulle jag själv inte köpa magic brush om jag hade en tunnpälsad, känslig häst men hade jag haft ett kallblod, en islänning, shettis eller någon annan ras som har lite rejälare päls, speciellt höst/vår/vintertid, så kanske...

Senast ändrad:

Piggarna är flexibla så de håller bra.
Angående greppet så var jag också tveksam, men det är helt ok.

Jag använder mina på en connemara och ett halvblod.
Conniponnyn ÄLSKAR den.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Shixle
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar