Magic brush?

Sv: Magic brush?

Jag har precis köpt det där 3-packet och trodde dom skulle ha olika funktioner/vara olika hårda men icket, borstarna är precis likadana..

Dock bra att ha ändå, en borste för hunden, en för hästen och en för att rengöra utrustning så som schabrak, leriga täcken osv..
(javisst, det kan jag ju använda "hästborsten" till också, meeeen jag måste ju ha någon funktion för den tredje..;) )

Måste faktist säga att jag ändå är positivt överaskad.
När du borstar bort torkad lera så upplever jag att borsten "gräver upp" bättre än en vanlig piggborste och man borstar lätt bort lerdammet som blir, med en vanlig borste. Med piggborsten tycker jag hästen ser allmänt skitig ut även fast man borstar som en galning.

Andra plus var att hästen tyckte borsten var superskön, piggarna är inte för hårda och man kan ta i lite mer, utan att det ska bli obehagligt.

Dessutom är dom skönare att hålla i, går att tvätta i maskinen (det gör ju andra borstar också, men jag tror att dom här går tvätta i högre grader), och till sist så är den ju liten och smidig.

Kanske inte värt att köpa 3pack med likadana borstar för dryga 150 kr, men hittar ni en till ett bra pris så varför inte :)

Ja, jag tycker nog att tre stycken av samma sort är överflödigt. Vore bättre om dom såldes styckvis! Men jag har ändå fått användning för alla mina tre.
Just nu är det specialpris på hööks. *tipsar*

Håller med, onödigt med 3 likadana, men men... Nu fick kallbloden varsin borste och så har vi en till att borsta av schabrak och täcken, så det löste sig helt okej ;)
Dessutom tycker ju hästarna att dom är sååååååå skööööna, Pärlan vill gärna bli borstad länge och väl i och på öronen med sin Magic Brush :p

Jag köpte borstarma. Har islandshäst och tycker dom är grymt bra! de enda jag använder just nu :D

Jag trodde också att det var tre olika sorters borstar, men som någon sa här kanske det bara är för att hålla isär dem som de är märkta? Men jag tyckte att de fungerade bra! Och min pålle älskade dem:) Har aldrig sett honom njuta så mycket!!

(Dock undrar vad dom menar med en borste till hovarna? Är det i hoven eller på hoven? Jag har då aldrig ägt en speciell borste för själva hovarna=P Hos mig använder vi vattenslang;))

Jag använder en av mina MB till att borsta ur barfota hästens hovar innan jag sätter på bootsen, skitbra:D För övrigt älskar mina pållar magic brush:love:

Jag tyckte inte alls det lät som en hit.
Men fick ett paket av en vän & är mer än nöjd.
Alla borstana är likadana, ingen skillnad alls förutom färgen då!
Så alla mina hästar fick varsin.

Jag borstar först av hela hästen med MB & leran bara flyyyger av. Helt underbart. behöver inte stå och trycka & skrapa i en evighet. utan ett max två drag så är all lera borta.
Den tar verkligen i botten på hästen, så den blir ren till grunden.
Sen får man ta en rotviska & dra bort allt löst skit. Tar man då en naturborste så blir hästen kanon ren & blänkande :love:

så på hästarna är den helt fantastisk. På ponnyn.. nja inte lika bra. eller är det för att heela ponnyn är inpackad i säkert 20 cm lera...

KL

Jag trodde det var ett försäljningstrick men trillade över ett paket när jag var i Sverige och köpte dem mest för att jag var nyfiken. Efter att min nuvarande häst (gulvit appaloosa med fuxröda prickar och flugor) som ALDRIG så länge jag har känt henne har sett ren ut förvandlades till en glänsande gräddfärgad dröm med guldglans är jag frälst och äter gärna upp mina elaka ord om försäljningstrick. Om MB kan få min fula häst att bli fin i pälsen så kan de nog få "vanliga" hästar att bli jättefina.

Efter att ha läst ditt inlägg blev jag väldigt köpsugen!

//Pancakes vars skimmel alltid är gulbrungrönaktig...

Jag jobbar med unghästar och tävlingshästar. Unghästarna kommer in från hagen som lermonster och tävlingshästarna har svettfläckar kvar trots spolning av pälsen efter ridning och sen vi fick Magic brush så har borstningen varit så otroligt mycket enklare. :)

Nar min man var i Sverige i sommar sa kopte han ett paket med borstarna till varan (min) hast.
Hasten gar pa losdrift och ar alltid lerig,garna fuktig och lerig :)
Borstarna fungerar helt otroligt bra och nu vill alla i varat stall ha sadana :)
Jag har inte sett dem har i USA sa min pappa som kommer hit i host far kopa med sig till mina kompisar.
Jag tycker att de kanns lite olika harda och att de ar lite olika tata mellan "sproten" men det kanske ar inbillning.
Groomningen tar ungefar halva tiden med magic brush.

Du trodde det var ett försäljningstrick,
Nu måste jag köpa efter ditt inlägg:mad::D;)

/ägare till två skimmlar

Jag köpte borstarma. Har islandshäst och tycker dom är grymt bra! de enda jag använder just nu :D

Har också köpt dom när jag var på Hööks sist och jag bara älskar dom, tycker det är så roligt att hitta en borste som funkar på våra raggsockar för det är inte lätt att hitta en som tar ända ner.

Älskade den nu när hon släppte sommarpälsen och den funkar fortfarande jättebra på henne trots att hon börjat anlägga vintermunderingen. Ska bli kul att se om den funkar med full vinterpäls sedan.

Dom har ju en förmåga att få en rejäl vinterpäls dom små ponnysarna...

kl

Jag har inte hunnit prova dom än men i oktober får Hööks in dom i rosa. DÅ ska jag köpa en uppsättning! :D

Jag är supernöjd med borstarna! Piggborsten har plockats bort från ryktlådan! nu är det MB som gäller :P

Men!
Nu blir jag ju assugen på att testa!
Ingen som köpt ett trepack och kan tänka sig sälja en borste till mig? :angel:

knapplån

jag har också köpt 3 packet. Mina tre hästar fick varsin eftersom dom är likadana ändå. Funkade kanon på skimmeln! Drog ett drag och hästen såg vitare ut direkt och tog även en pissfläck. Andra hästen var lerig och den tog bort leran. Tredje hästen var redan ren, men borstade bort lite svett efter ridning och det gick bra. Dessutom njöt alla tre hästarna av borsten.

MB får tummen upp av mig (men den ersätter såklart inte en vanligt ryktborste och skrapa! men fungerar jättebra innan rykt)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Shixle
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka