Magic brush?

Sv: Magic brush?

Jag hade tid över i förrgår och åkte ut till Hööks för att "fönstershoppa". Jag skulle INTE köpa något.

Jag kom hem med en säck Seniormüsli och ett Magic Brush-set, som var veckans lockvara med sänkt pris.

Jag måste säga att jag ser inte det fantastiska med MB alls. Min skimmel som är ett lermonster och en kisstratt utan dess like, går visserligen täckad just nu. Men stod inne härom natten pga Kolla Masken och hade då legat ner i en lagom stor kisspölig del av halmen. Leran lossar precis lika bra med vanlig piggborste och kissfläcken är precis lika gul och vacker som efter användande av vanlig piggborste...

Men jag vet att min dam uppskattar att bli kliad av skön borste då och då... Så xxx kronor för njutning, får väl gå... Nån av borstarna kanske går att använda till håriga schabrak, täcken och kardborrgrejer...

Det är ju bara att knacka den mot en vägg så ramlar håret ur den :D Förstår att det är meckigt om man försöker göra på något annat sätt.

Haha trodde först du mena hästen.. jag såg ut som :eek: först haha.. Man kan ju inte knacka hästen mot väggen!

Det är ju bara att knacka den mot en vägg så ramlar håret ur den :D Förstår att det är meckigt om man försöker göra på något annat sätt.

Inte ur mina i alla fall har nästan slagit hål i väggen vid skötselplatsen, håren släpper icke utan att man får stå och pilla bort dem med en söm vilket tar vääääldigt lång tid.

Inte ur mina i alla fall har nästan slagit hål i väggen vid skötselplatsen, håren släpper icke utan att man får stå och pilla bort dem med en söm vilket tar vääääldigt lång tid.

Instämmer, vanlig piggborste kan man slå mot vägg och sen ta bort "hela kakan"...

*kl*

Hmm det låter ju som att det skulle vara en utomordentlig borste till fjordingen...
Man blir ju mer än sugen..

Jag slår först mot väggen och sedan drar jag av mot en piggborste. Fungerar bra.

Igår kom connemaran (skimmel) in med ler- bajs- och kissfläckar. Efter en stunds gnuggande med MB så var hon vit och blank igen! Trixet är att gnugga, inte bara borsta. Hon tryckte nästan in mig i väggen när jag var klar, för hon ville att jag skulle fortsätta. :D

Något mirakel är väl inte borsten, men den är bra och jag är nöjd.

Jasså, jag knackar bara mina mot väggen och sedan drar jag av kakan av hår som samlats i borsten.

Fast jag kanske inte har samma krav på borstarna som du har. För min del är det självklart att det förekommer hår i borstarna som man använder till en häst och att man inte får bort allt från dom varenda gång man använder dom.

*kl*

Kollade i går morse att borstarna fanns i Jönköping innan jag åkte in, och det gjorde dom.

Så när jag var där efter rean hos Charlies fanns dom inte kvar längre för dom hade haft så många som hade varit hos Charlies, som inte har fått hem dom ännu, att dom var SLUT när jag kom dit vid 11.30.....

:mad: :mad: :mad:

NÄR SKA JAG NU FÅ FATT I BORSTARNA..... :cry:

Kan tänka mig att de tog slut ganska fort, jag var på Hööks i Jkpg för två dagar sen och redan då såg det ganska fattigt ut med borstarna.

Då jag f.ö. bara skulle ha impregneringsmedel men fick likväl med mig tre plastborstar hem ;)

Ja jag var där och försökte köpa idag oxå. Men men får bli nästa gång... Det som retar mig mest var att de hade för 3-4 veckor sen när jag var där sist men då köpte jag ju inga :mad:

Då är det ingen ide att jag går in på hööks i morgon ;) Får vänta snällt tills de rosa kommer i mitten av oktober *slår sig ner och stampar otåligt*

Är det bara jag som tycker att de är fruktansvärt obekväma att hålla i? Visst, de är effektiva mot intorkad lera och hästen gillar dem, men min blir ändå mest liggande oanvänd eftersom jag inte tycker att den ligger bra i handen. Tycker att för det priset borde de allt kunnat göra borstarna lite mer ergonomiska.

*kl*

Det blev att köpa ett packet idag, ska bli väldigt spännande att testa. Har två försökskaniner, en isbjörnspäls på fjordingen och en lite kortare, men väldigt tät päls på morgantjejen :)

Är det bara jag som tycker att de är fruktansvärt obekväma att hålla i? Visst, de är effektiva mot intorkad lera och hästen gillar dem, men min blir ändå mest liggande oanvänd eftersom jag inte tycker att den ligger bra i handen. Tycker att för det priset borde de allt kunnat göra borstarna lite mer ergonomiska.

Eller gjort en stor borste som man kan köpa istället för 3 st i ett och samma paket?

Jag förstår inte vitsen med dom där 3 borstarna och jag älskar resultatet av om men jag håller med dig ang att dom är osköna att hålla i.

Jasså, jag knackar bara mina mot väggen och sedan drar jag av kakan av hår som samlats i borsten.

Fast jag kanske inte har samma krav på borstarna som du har. För min del är det självklart att det förekommer hår i borstarna som man använder till en häst och att man inte får bort allt från dom varenda gång man använder dom.

Jag pratar inte om att få borsten helt fri från hår, men det är ju trevligt om något hår alls vill lämna borsten så att den inte är så full så att det inte får plats ett enda hårstrå till i den.

Det släpper som sagt inte alls av att slå den i väggen utan det sitter envist kvar nere i borsten och går inte att få tag i utan något smalt som en söm att peta ner mellan borsten med. Eftersom det verkar vara så olika så beror det kanske på vad för päls hästarna har. Om jag inte minns helt fel så har du islänningar och de har ju lite annan päls än korthåriga halvblod.

*kl*

Men vad f-n, jag har ju inte ens häst men jag måste nästan köpa ändå... En till hunden, en till medryttarhästen, tror ni de funkar till katten också? Eller kan man kanske borsta bilklädseln med den?

Haha samma här, får lust att köpa dem till medryttarhästen trots att hon nästan aldrig rullar sig men habegäret dyker upp när jag läser allas positiva recensioner. Och jag ska ju köpa en häst i framtiden. :angel:

*kl*

Habegäret blossar lite av alla positiva recensioner, men jag inser också att jag aldrig kommer att ha ork att borsta hela hästen med en borste som tycks vara ungefär lika "stor" som min hovborste :p . Priset avskräcker också kraftigt, speciellt mtp dess storlek och brist på ergonomi. Ska jag nappa får de allt slänga ihop en borste i ungefär samma storlek som en vanlig piggborste. Sedan har jag ju precis (igår) klippt större delen av hästen, så det kanske är lika bra :D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Shixle
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka