mager/tunn häst? bilder!

A

Anja586

vad tycks? tycker ni att denna häst är mager och tunn? kanske lite för tunn? det tycker i allafall jag. hon är ju inte särsklit musklig heller. ge mig era synpunkter.

http://community.webshots.com/photo/439514305/439514521qeVWbC

http://community.webshots.com/photo/439514305/439515408Fmkyvk

http://community.webshots.com/photo/439514305/439517710pPbjdY

jaaaa. det är klart att det är lite svårt att se på ett kort och att man sre bättre i verkligenheten. jag vet. men vad tycker ni när ni ser dom här bilderna?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: mager/tunn häst? bilder!

Söt häst! Svårt att säga annat angående muskler m m. Är korten från Talgegården? Står du där nu? Vad är det för stam och ålder på hästen? Hoppning eller dressyr?

Senast ändrad:

Jag tycker inte den ser så farligt "mager" ut på bilderna iaf.
Fast lite mer över rumpan skulle nog inte skada :)

inte mager...men lite tunn kanske..

Inte mager. Men kan nog få lite bättre överlinje.

I min smak så är den för tunn, inte mager, men för tunn. Skulle helst se lite bättre bilder. Det var bara på den sista man såg något öht.

Jag tycker också att den är lite tunn, men inte jättemager. Men lite mera hull att bygga på skulle kanske inte skada! :) Söt häst!

ja, taljegården! kom förra veckan, har du stått där också eller?

hon är ett fullblod, 16 år, allround, kanske lite åt dressyr.

Jag tycker hon är fin i hullet. Däremot saknar hon muskler helt och hållet både på bak och bogparti.

Har läst dina andra trådar och hon kanske är lite tunn, svårt att avgöra på bild. Framför allt e hon ju omusklad och lite mer hull kan ju hjälpa att bygga muskler.

Senast ändrad:

Instämmer, men hästen kan behöva lite mer hull att omvandla till muskler... Väldigt söt var hon!

Ok,eftersom hon är ett fullblod så näe,hon ser inte tunn ut,däremot omusklad.

Anja586 skrev:
ja, taljegården! kom förra veckan, har du stått där också eller?

hon är ett fullblod, 16 år, allround, kanske lite åt dressyr.

Japp, jag har stått där för 2 år sedan, när jag bodde i Mölndal. Nu har vi egen gård nere i skåne! :) Vet du om Jannica med hästen Cassiopeia står kvar?

Hästen är, som de andra redan påpekat, lite omusklad. Tycker att den ser uppdragen ut i buken också vilket kan tyda på för lite grovfoder eller proteinbrist. I övrigt ser den mycket fin ut!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka