Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Dagens svullo.
min viktplan går inge bra såhär i juletider, men vad tusan. Godis är gott. :)

v.32+0
Herregud, det är ju vecka 33. Bara 8 veckor kvar!!

åhh.. jag är så groteskt avundsjuk på er "smala" människor :(
jag är snart fulla 21veckor och de syns inte ett dugg :(
kan bero på att ja är väldigt TJOCK :( men iaf!!! *snyfft*
vill också vara vacker och rund och fin, men just nu så syns INGET,
när ja ligger kan man ana en bula, och jag känner att de inte bara är fett *haha*
men drar man stl 56på byxor i vanliga fall så får man väl skylla sig själv :cry:
QUOTE]

Jag går in i vecka 28 i morgon och på mig syns det fortfarnde knappt ett dugg! Det är många som fortfarnde inte vet om att jag är gravid och skulle inte gissa sig till det heller :D
Vägde ca 56kg när jag blev gravid och har lagt på mig något kilo men det sitter iaf inte på magen!
Där emot har många kloka människor sagt till mig att: "att va glad över att du inte är så stor för det kommer du att hinna bli ändå" ;)

Ja precis, stor hinner man bli ändå :D Men man längtade ju så mkt fram tills det syntes! I alla fall gjorde jag det. Nu har jag gått upp 5,5 kg o är "bara i v 25". Vet intge vad som är normalt men alla här verkar gå upp så lite!

Tack. :D

Det känns som det är typ fjorton evigheter kvar till ungen ska ut. Jag har ledsnat ur totalt här bara på ett par dagar!
Nu är jag typ halvförkyld och näsan rinner, ryggen gör ont och det tar mig 15 meter att få igång kroppen när jag suttit/legat... Jag vill ha ungen på utsidan NU!
Tänk när man ska ha barn nr 2 och 3... När man ska hålla koll på en unge på utsidan samtidigt som man är helt ynklig och gravid...

Tack. :D

Det känns som det är typ fjorton evigheter kvar till ungen ska ut. Jag har ledsnat ur totalt här bara på ett par dagar!
Nu är jag typ halvförkyld och näsan rinner, ryggen gör ont och det tar mig 15 meter att få igång kroppen när jag suttit/legat... Jag vill ha ungen på utsidan NU!
Tänk när man ska ha barn nr 2 och 3... När man ska hålla koll på en unge på utsidan samtidigt som man är helt ynklig och gravid...

Haha jaa fast här blir det INTE nr 3 :)

Innan jag blev gravid så kunde jag tänka mig 2-3 barn, nu som gravid kan jag tom nöja mig med en ;)

Men det blir nog en 2:a, dock inte alls tätt ( minst 3 år mellan )

Innan jag blev gravid så kunde jag tänka mig 2-3 barn, nu som gravid kan jag tom nöja mig med en ;)

Haha vad kul, jag hade stora planer på 5-6 barn innan jag blev gravid, nu känner jag som du, det räcker nästan med en!:p
Fast jo, två ska vi försöka få till iallafall! Däremot har vi tänkt försöka få dom tätt;)

Jag vill kunna orka vara superbra mamma också, med min skada i bagaget så behöver jag nog lite tid att reparera mig efter graviditeten.

Fast om sanningen ska fram så har jag aldrig velat ha jätte täta barn :D

Men en 2:a blir det ( om det vill sig ). Jag är uppvuxen med syskon och vill ge mitt barn samma möjlighet samt att både sambon och jag vill ha ett till barn inom sin tid :)

Man måste nog vara lätt sinnessjuk som kvinna. Tänk att man frivilligt utsätter sig för det här. :)
För hur ynklig jag än är så inbillar jag mig fortfarande att det skulle vara trevligt med tre barn. När de blivit lite större. :D

Fast jag tycker inte graviditeten hittills varit jobbig, jo i början när jag mådde illa så var det lite tufft :)

Det kanske blir tyngre med tiden, eller det antar jag att det kommer bli ;)

Nej, jag har inte heller tyckt det varit jobbigt förrens nu när det blev skitdrygt mer eller mindre över en natt! Förhoppningsvis beror det bara på min förkylning för jag har ingen lust att gå omkring och vara såhär irriterad i två månader...
Just nu känns det som om att bara bebis håller sig inne över nyår så får den komma precis när den vill sen!!
Bara för det kommer jag antagligen gå över tre veckor och inte få barn förrens i mars!

Kl

Först och främst så vill jag säga att alla har helt underbara magar här inne!

Sen måste jag bara få visa en av de sista bilderna på mig som gravid, tagen dagen inna Arvid föddes, jag var lika sliten som jag såg ut. Jag tyckte jag hade ganska stor mage i slutet, men kollar man på bilden så är den ju jätteliten :)

Lena249.jpg

Men! Du lyckas ju få snickarbyxor och gravidmage att se snyggt ut :eek: Det är inte så många som fixar det, själv såg jag ut som Byggare Bob när jag vaggade runt i stallet i snickisar.

Jasså;) Blir det en nr två då? Lite intressant faktiskt det där tycker jag, hur många barn man har tänkt sig!:laugh:

OTROLIGT fina magar ni har allihopa, snart kan jag nog börja lägga ut bilder på min med, den syns lite lite nu:D

Jadå en nummer två tror jag absolut på :D Iaf om min sambo får bestämma ;)

Ja här blir det nog också en åldersskillnad på iaf 3 år! Vad det känns som nu. Vill inte ha för långt ifrån heller :)

Senast ändrad:

Delvis kl.

Alltså, det som för mig gjort att jag dragit ner lite på ursprungssiffran så att säga, är dels att jag har mått riktigt illa och dessutom har haft foglossningar sen vecka 9 ungefär..:(
Sen också det att jag tror inte jag kommer vara en vidare bra mamma som gravid, (om nästa graviditet skulle likna denna) för jag har inget tålamod alls, orkar inte mycket och blir arg för inget alls!
Man vill ju som Calazirya säger vara en bra mamma också, fastän man är gravid.

Men man vet ju aldrig, kanske det inte alls visar sig vara ett problem i framtiden.
Är ju ännu tidigt i graviditeten (v. 14) och kanske mår jag som en drottning om några dar och vill ha 10 barn minst!!:D

Förresten, Calazirya, vad är det för skada du råkat ut för? Förstår om det är för personligt, du behöver absolut inte svara, men har läst lite här och var att du råkat ut för något..

Förresten, Calazirya, vad är det för skada du råkat ut för? Förstår om det är för personligt, du behöver absolut inte svara, men har läst lite här och var att du råkat ut för något..

Fallolycka för 3 år sedan, föll mellan 15-18 meter och fick ganska omfattande inre skador..

Bröt av ryggen och krossade 2 kotor, bröt av samtliga utskott på ryggraden, punkterade lungan och splittade nästan levern mitt i tu..

Slog sönder en bit i skallen och fick hjärnblödning...

Summa summarum: Jag var blåslagen ;)

Så att jag sitter här och är gravid 3 år senare var det nog ingen som trodde då :love:

Fallolycka för 3 år sedan, föll mellan 15-18 meter och fick ganska omfattande inre skador..

Bröt av ryggen och krossade 2 kotor, bröt av samtliga utskott på ryggraden, punkterade lungan och splittade nästan levern mitt i tu..

Slog sönder en bit i skallen och fick hjärnblödning...

Summa summarum: Jag var blåslagen ;)

Så att jag sitter här och är gravid 3 år senare var det nog ingen som trodde då :love:

Oj herregud, det var inte illa! Gud vad stark du måste vara, själsligt och psykiskt lika mycket som fysiskt!
Då förstår jag vad du menar med att du behöver en paus emellan graviditeterna.

Ja du, snacka om solskenshistoria:laugh::love:

Men! Du lyckas ju få snickarbyxor och gravidmage att se snyggt ut :eek: Det är inte så många som fixar det, själv såg jag ut som Byggare Bob när jag vaggade runt i stallet i snickisar.

Tack, jag tycker nog att de är de bästa byxorna jag har. Andra byxor har liksom en förmåga att åka ner. Jag har även försökt få tag på en skön kjol till vintern, men det är svårt.
PS Byggare Bob är söt :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 633
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat