Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

:rofl: Haha ja hör ni nu, kan någon moderator låsa denna dumma tråd med alla lyckliga gravida tills pmm har blivit befruktad och själv kan vara med igen ! :angel:

Och jag såklart.... ;)

Åh! Jag fattar verkligen inte hur ni kan sakna att vara gravida!!! Nu har jag kanske inte hunnit sakna det, bebisen är ju inte ens 3 månader. Det ENDA jag saknar med graviditeten är känslan att lägga handen på magen och känna hur den rör sig därinne. Jag har fortfarande fantomsparkar då och då!

Ska tillägga! Alla har superfina magar, men jag längtar ändå inte efter att vara gravid en anda gång

Senast ändrad:

Har inte lagt in en bild på läääänge nu, men här kommer en på min vecka 32 mage:
DSCN0923.jpg

Vilken otroligt fin mage du har! (Jag, avis....nääääeee:))

Alla andra : Ni har också helt underbart fina magar!:love:

Haha nä jag är inte direkt jättesugen på att vara gravid, men gärna ha fler bebisar! Men man blir så sugen på att ha en mysig mage när man kikar i den här tråden! Annars tyckte jag inte heller graviditeten var nån jättehit, tog alldeles för lång tid hihi. Sisådär en 25 veckor hade varit lagom :D

Jag har oxå spöksparkar fortfarande, de har svärmor oxå och det är 20 år sen hon var gravid sist ;)

Jag saknar inte foglossningarna, men allt annat. Mådde så himla bra som gravid. Det tog såå lång tid innan bebisen tittade ut men nu fyller han snart 1 år :eek: Tiden har verligen gått jätte fort och jag märker de på alla vänner (och de på buke) att helt plötsligt går alla graviditeter jätte fort (tycker jag men inte de som är gravida ;) )

Åh den var söt. Ja visst är det lilla Grodan som ligger i min mage ;)

Vi har lite Lundmyr (?) kläder, ska se om jag kan hitta den där jag köpte de andra kläderna :)

kl

Idag har jag varit hos BM. Jag har gått upp 4 kilo, sf måttet var 25, glukos 4.2, hb värde 127 (behöver inte börja med järntabletter än, hurra!), blodtryck 120/62, bebisens hjärtljud låg på 144 slag/min. Jag är idag i v 26 enligt UL och v 27 enligt mig!

Förövrigt planerar vi att åka till Thailand i slutet av oktober och BM tyckte att det var en jättebra idé, så det känns bra =)

//Julia

Vilka kanonvärden :bow: Jag hade också bra värden igenom graviditeten, förutom lite i början lågt hb (eller ja 118) och lite lägre blodtryck, jag åt järntillskott en period men sen behövde jag inte göra det.

Vad skönt att din BM tyckte det var lugnt med thailand, min pappa och mina syskon fyller stort nästa år (50, 20 och 18) och vill dra hela familjen till thailand, jag blev bara jätte orolig för när de vill åka, då vill ju jag vara gravid!
Men kollade med Ving och där står det att reseförsäkringen har en gräns på v.28 vid hemresan. Har dock inte kollat upp vad de olika flygbolagen har för regler, bara det som står på deras sida.
Flygbolagen Pegasus och Eurocypria är mycket restriktiva med gravida passagerare. För att få flyga från vecka 28-32 krävs ett läkarintyg på engelska som är max 4 dagar gammalt. Efter vecka 32 är det inte tillåtet att flyga.

Vilka kanonvärden :bow: Jag hade också bra värden igenom graviditeten, förutom lite i början lågt hb (eller ja 118) och lite lägre blodtryck, jag åt järntillskott en period men sen behövde jag inte göra det.

Vad skönt att din BM tyckte det var lugnt med thailand, min pappa och mina syskon fyller stort nästa år (50, 20 och 18) och vill dra hela familjen till thailand, jag blev bara jätte orolig för när de vill åka, då vill ju jag vara gravid!
Men kollade med Ving och där står det att reseförsäkringen har en gräns på v.28 vid hemresan. Har dock inte kollat upp vad de olika flygbolagen har för regler, bara det som står på deras sida.
Flygbolagen Pegasus och Eurocypria är mycket restriktiva med gravida passagerare. För att få flyga från vecka 28-32 krävs ett läkarintyg på engelska som är max 4 dagar gammalt. Efter vecka 32 är det inte tillåtet att flyga.

Jobbar på resebyrå och de flesta flygbolag har regler enligt ovan.
1-2 månader före avresa är det antingen helt stopp eller intyg från BM att det är en fullt normal graviditet och denne ej avråder från flygresa. Känner inte till nåt bolag som kräver nåt intyg före vecka 28 och detta pga just försäkringen. Dock skulle jag ändå ta med nåt slags intyg där det framgår just vilken vecka man är i, så det inte blir diskussioner om det.

Nyfiken.. Hur kan man vara i två olika veckor? :D

Min vecka 16 mage (15+1)
Smickrande bild haha.. well well!

151_18616411.jpg

Senast ändrad:

+ pmm

Ja, flygbolagen har lite olika restriktioner gällande gravida. De flesta tillåter att man flyger fram till v 34, dock vill vissa flygbolag ha läkarintyg. Jag fixar ett läkarintyg i Sverige innan avresa och behöver jag fixa något i Thailand innan hemfärd så gör jag det där. Det är inte så krångligt. Jag tar även med mig min journal.

När det gäller försäkringen så finns det ett reseförsäkringsbolag som försäkrar gravida fram till v 32. Den täcker dock bara kostander som gäller mig, så skulle det mot förmodan hända något som gör att jag måste förlösas för tidigt, så täcks inte de kostander som gäller för barnet. Men vi får väl hoppas på att allt går bra!

//julia

Jo förstår du, vi tycker inte lika jag och den barnmorska som gjorde UL :D

Jag vet exakt när vår bebis blev till och jag vet exakt vilket datum jag hade min sista mens (och hur lång cykeln är samt hur många dagar jag blöder). Om man räknar ut enligt de uppgifterna ska jag ha BF den 12-14 januari (datorn och BM:s snurra räknar lite olika). Ultraljudet sa dock 19 januari (alltså en vecka senare). Det stämmer ju däremot inte med sista mensdagen och ÄL (som jag vet exakt när jag hade). Skulle det som UL räknade ut stämma, så skulle ungen ha blivit till utan att vi hade sex :grin:

//Julia

Ahaa okej! :D

Jag vet exakta tillverkningsdatum här också! Men.. Det dom säger på UL sen, det måste ju stämma? Eller? Vad säger dom när du har gjort UL?

o förresten.. jag må vara dum men, räknar man inte sista veckan man hade mens som vecka 1? Alltså... Hm, hajar du :D Det kan väl inte diffa mer än en vecka iofs... Jag blev enligt mig gravid på ett helt "omöjligt datum".. en vecka innan nästa mens skulle varit. Är inte det för sent egentligen?

Senast ändrad:

Eller hur. Kan jag bara få en liten bebis levererad med storken så är jag kalasnöjd. Det där med lyckliga graviditeter är så överskattat. (:D)

Det dom säger på UL är ju det man går efter, men det är inte alls alltid som det är exakt. Vår bebis rörde på sig mycket och det var därför lite svårt att mäta. Någon mini mm kan ju göra ganska stor skillnad... Och visst sägs det att bebisarna är ungefär lika stora vid tidpunkten för UL och att de därefter har lite olika "växttakt", men jag tror ändå inte att man kan vara helt exakt. Vissa bebisar är ju faktiskt mindre än andra av rent fysiska skäl, på samma sätt som vi är olika långa i vuxen ålder =) Men det är min helt egna teori =)

Man börjar räkna graviditeten från sista mensdagen, precis som du skriver. ÄL är ju normalt sett ca fjorton dagar innan mensen.

julia

Det dom säger på UL är ju det man går efter, men det är inte alls alltid som det är exakt. Vår bebis rörde på sig mycket och det var därför lite svårt att mäta. Någon mini mm kan ju göra ganska stor skillnad... Och visst sägs det att bebisarna är ungefär lika stora vid tidpunkten för UL och att de därefter har lite olika "växttakt", men jag tror ändå inte att man kan vara helt exakt. Vissa bebisar är ju faktiskt mindre än andra av rent fysiska skäl, på samma sätt som vi är olika långa i vuxen ålder =) Men det är min helt egna teori =)

Man börjar räkna graviditeten från sista mensdagen, precis som du skriver. ÄL är ju normalt sett ca fjorton dagar innan mensen.

julia

Aaa det är jag med på!

Alltså jag blev gravid 8 dagar innan jag skulle ha.. Finns ingen annan dag jag kan ha blivit gravid på. Får inte ihop den matematiken!!

Vår UL-BM sa att det skiljde två dagar på en milimeter på lårbenet så mäter de lite snett blir det ju snabbt en stor skillnad på dagar...

Då hade du väl sen ÄL då! ;)

MittNyaJag: Ja, det är ju det jag menar... därför tror jag mest på mig själv =)

*kl*

när jag gjorde mitt UL fick hon fram att den 15 september var datumet som gällde, enligt sista mensen skulle det vara den 12 september!!

den 15 september tittade vår hampus ut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka