M Totilas eller hans far?

Fenestra

Trådstartare
Satt här vid middagsbordet och diskuterade hingstar efter att sambon fått se en av MT´s världsrekordframträdande.

Frågan är, vem skulle man välja, han eller hans far? Vi klurade nämligen på om vi skulle köpa hem fryst på Gribaldi.
Sen har man ju ingen aning om vad det kommer att kosta att använda MT, kostar väl ruskigt mkt kan jag tänka mig.

Sv: M Totilas eller hans far?

Totilas komemr väl inte vara i avel före 2012 så det beror väl på när betäckningen skall ske.

Gribaldi är skräp på skick men frysta vet jag ingen om, inte hört varken bu eller bä. Jag hade personligen valt Gribaldi :love:

Men om Gribaldi är skräp på skick är det inte dåligt då även med fryst ?

Dvs dålig livskvalite /kort livlängd ? Eller finns det möjlighet att det kan vara bättre på fryst ?

Mia som själv är nyfiken på Gribaldi ;)

Totilas komemr väl inte vara i avel före 2012 så det beror väl på när betäckningen skall ske.

Gribaldi är skräp på skick men frysta vet jag ingen om, inte hört varken bu eller bä. Jag hade personligen valt Gribaldi :love:

Tidigast 2012 måste det vara tror jag iom att det är OS då. När betäckningen ska ske har inte bestämts ännu utan vi ville hamstra lite:angel:
G skulle ju inte betäckas i år meeen lite sugen på lingh då han kanske åker nästa år igen.
Annars blir det G eller om vi kan ha turen att få en dotter. Kanske dock säkrast med G då hon varit fin att få dräktig. Tog sig på andrai fjol men då stod hon med inf som inte behandlades vid första. Nästa gång får jag säga till om baktprov direkt o behandling.

Det finns ju ett flertal bra Gribaldisöner i trakehneraveln:
Distelzar, Hofrat, Hoftänzer, Rheinklang , Syriano och All Inclusive.
Den sistnämnda imponerade stort när han blev Reservsieger vid Trakehner körung i oktober.

Nej, men det är däremot Painted Black II 1145.

Just det ja, det var väl han som stod hos W en säsong? Nu står det helt still men det finns en dansk hingst med dubbelnamn som är godkänd med tror jag? Men inte säker..
Hittade honom, Zardin Firfod

Zardinen är inte heller GK i sverige + att han inte bor på EU station,så du får antingen suckta eller byta avelsförbund :angel:;)

Det var som F-n :o men barnen var mest importer och jag undrar om inte dom andra är made in denmark,hans fertilitet är dålig så dom har tom problem innom landet.

Kostolany-sonen Silvermoon (pappa till Matiné) har haft licens i Sverige de senaste åren.

Men med tanke på att du är intresserad av Gribaldi själv - som inte är godkänd i ASVH så är det väl inga större problem om inte sönerna är det? :angel:
Det finns ju faktiskt andra förbund, som är minst lika bra! (om än bättre...)

Sen har väl Kostalany själv funnits tillgänglig de senaste åren? Också på FAI men där sägs det att den ÄR bra.
Hur Silver Moon funkar vet jag inte men har inte hört att den inte är bra så...

Ang det frysta på Gribaldi så är det antagligen så att det är fryst tidigare i hans liv då han helt enkelt hade bättre sperma.

BH Hotline är e Hofrat, men då blir kanske Gribaldi för långt borta..

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 462
Senast: Mirre
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 798
Senast: Animor
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 508
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka