Lydnadstävling

J

jappisen

Någon av er som planerar att tävla i lydnad i år? Vilken klass och när ska ni tävla? Jag ska anmäla mig till tävling i Maj =)

Sv: Lydnadstävling

Med en jappe? :love: Hur gammal? Går träningen bra? *nyfiken*

För oss blir Det nog en hel del...

Har en aussie (3 år)som ska tävla elit lydnad i år, men exakt när vet jag inte. Gissningsvis blir det i juni/juli.

Med en border collie tik(18 mån) ska jag tävla klass 2, vill gärna göra det NU då vi är klara med alla moment, men hon har en valpkull, så jag får vackert vänta ett tag till *tråååk* Antagligen blir det i maj.

Därefter blir det en annan border collie tik(2 år) i klass 2, vet ej när hon blir klar då hon för tillfället är utlånad till en kompis. Är hemma igen om några veckor och då får vi ta tag och träna. Gissar på juni/juli här också.

Sist har jag en border collie tik på 9 månader som ska starta klass 1 i år, dock får framtiden utvisa när... Hm.. Vi har en del moment klara, men fattas apporteringen och ställandet. Och fria följet saknar en del bitar det med. Senare, när jag får tid.

Förutom lydnad så står 2 röntgen, ett MT, några utställningar, en valltävling, 3-4 brukstävlingar och massa agility på schemat.

*En som har åt helsike för mycket hundar* :crazy::rofl:

Jag ska försöka mig på en officiell Lkl 1 till sommaren tror jag. Dessförinnan blir det lite träningstävlingar. Vill inte gå ut officiellt förrän det funkar bra på träningstävling. Just nu är vädret ett hinder då min hund fryser väldigt lätt.

Jag kommer nog försöka starta en Lkl 1 med Zaga i höst innan årsskiftet.

Ev om träning går bra blir det debut i och med KM .

Någon av er som planerar att tävla i lydnad i år? Vilken klass och när ska ni tävla? Jag ska anmäla mig till tävling i Maj =)

Eya ska debutera i Lp1 i maj och Midas ska starta Elit-klass på samma tävling :)

Har (ev.) en tävling inplanerad i år i lydnad. Klass 1 i maj.
Annars ska vi satsa mer på agility och viltspår i år, är tanken.

Jag hoppas på att kunna genomföra en lk1 i år.
Vi har endel moment som tex apport kvar att lära in dock

Nej jag har en dvärgpudel. Jappisen är ett av hans smeknamn.

Vi är anmälda till Lydnad I i mitten på April. Det är två 1:a pris kvar till det efterlängtade Diplomet. Hur fort det än går (vilket kan gå på två gånger eller många många många...) så blir det nog ingen Lydnad II förrän tidigast nästa år, apportering och framåtsändande sitter inte tillräckligt bra, plus att vi ännu inte provat platsliggning i grupp med matte utom synhåll, bara ensamma...

så fort vi fått vår licens ska vi anmäla till lite tävlingar. med loke jagar vi ett 1:a pris i trean, och minina ska göra en come back och få sin sista uppflyttning i ettan. fungerar det med tävlingar för henne satsar vi nog på ett LP2 också.

Ok då kanske vi möts i tvåan sen =) Jag ska tävla i tvåan i Maj som det ser ut nu. Dock sitter inte fjärren och rutan helt så det måste vi öva mer på.

ja det beror ju på om hon funkar på tävling. hon har inte gjort det tidigare, men går kalasfint på träning för tillfället. hon är egentligen helt färdig för tvåan, men sprallar lite väl mycket i apporteringen och kan bli något osäker i rutan (vill gärna lägga sig). det hade varit roligt att komma ut med en så gammal hund. hon har ju hunnit fylla hela 10 år :).

Wow ja det hade varit kul =) Klart du ska testa. Man kan alltid se den som en träningstävling. Det tänkte jag göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 989
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 161
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24