Lydnads prov 1

Sv: Lydnads prov 1

Om din hund reser sig upp för att grannhunden reser sig upp så är det nog dags att fundera på vad du själv gör där...

Nej jag skriver inte att den hunden är klar heller. Men det är inte din heller om den följer med upp. Om du nu har en så jäkla bra IPO-platsliggning, vad gnäller du över?????

Jag har väl ändå rätt o tycka saker och ting även om jag inte har några problem. Ligger inte mina hundar på platsen när vi tränar så åker jag då inte på nåt prov heller. Plats är ett av dom enklaste moment o få helt jäkla perfekt och folk misslyckas om och om igen utan och lära sig ett skit av det, det är total katastrof i dressyr i mina ögon.

men vad är det du inte förstår? ja du kan träna mer så att hunden helt stensäkert inte går upp även om alla de andra hundarna har gått upp. men nej du kan inte träna mer hemma på att minska din egen nervositet! ju mer man tävlar ju mindre nervös blir man, och då försvinner den störningen av sig självt.

och helt ärligt, vad gör det att det är lite vingligt och småstökigt i ettan? det är helt klart den publikvänligaste klassen, för man vet aldrig vad som händer :D. man tävlar ju inte i ettan för att vinna... det blir bara en trevlig bonus.

Jag förstår exakt men har man lärt in ett moment så ska det inte spela roll dom du säckar ihop i andra änden hunden ska inte resa sig ändå. Det är minsta problemet o få till så är det plats men du kanske har misslyckats så du vet hur det är när den reser sig så du tycker det är helt okej. Men hade jag skrivit vad gör det om hunden reser sig så hade du sagt "givetvis åker man på tävling när hunden kan platsliggning" för allt jag säger ska du köra tvärt om med.

Om din hund reser sig upp för att grannhunden reser sig upp så är det nog dags att fundera på vad du själv gör där...

Nu får du fan gå och sova en stund för du är ju helt snurrig. :rofl:

Har jag sagt nåt annat ? Jag har ju för fan predikat värre än prästen i kyrkan att hunden ska ligga plats oavsett vad som händer.

Okej
Jag kommer träna . bra tipps att fortsätta med. Hon ligger kanon redan.
I dag la jag henne i vår grushage bredvid vägen. Hon är rädd för bilarna.
Hon låg och jag gick ur hagen bort en bit. Det brydde hon sig inte om. Värre blir det nog med andra hundar som hon inte är van vid.
Vi skall träna vidare.
Vi tränade hopp i dag också. + lite annat. lite loj är hon nu efter medisin galastop skendräktig.

Fast så länge hundarna inte går fram till dina hundar så räknas det som en normalt störning? Vi har haft både fåglar framför hundarna och hästar precis i en hage bakom hundarna. Allt går inte att förutse och helst inte om du är nybörjare... Det är och jag hoppas att det aldrig kommer att bli endast tävlingar för de som tror att de är coola och fräsiga. Det är till för ALLA. Även nybörjare.

var nu inte så paranoid. jag säger inte emot för sakens skull, utan för att jag är av en annan åsikt än du. och jag tycker inte jag har misslyckats med platsen, snarare tvärtom. EN gång i ettan reste sig loke och gick och pinkade i skogen bakom. han fattade nog inte riktigt vad det var vi gjorde. övriga gånger har han legat/suttit still, trots mycket stökiga platser. minina har aldrig rest sig.

Men ändå gnäller du över att en hund som sätter sig upp stör andra hundar och får dem att sätta sig upp?

sen reser sig grannhunden så har den föraren fått kasta sin pengar i sjön också.

osv.

Jag skulle ALDRIG skylla en misslyckad plats på en annan hund eller dess förare så länge hunden inte går fram till andra hundar. Never. Jag skulle aldrig sagt att det var någon annans fel att pengarna var kastade i sjön.

Senast ändrad:

Det är kul att få tipps på träningar.
Har ni bra tipps på, apportbocken.
Min hund har varit helt o intresserad av att ta den.
Nu har vi lekt o kastat den. Då tar hon den i bland och lämnar den.
Men jag kan inte sätta den i munnen och låta henne hålla den . Det gör hon inte hon avskyr denna.
Kanske är den för stor.
Kan man byta till en mindre.??
Detta är väl våra övningar som är sämmre just nu.
Läggande under gån
bra tipps på tränings metod.
Vi tränar lite varje dag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 519
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar