Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skall en hund kunna när man gör lydnadsprov 1.
Vilka moment skall sitta helt ok.
lite nyfiken bara
Vadå?? Varför det ??uscha, jag får prestationsångest av det där....
Vad skall en hund kunna när man gör lydnadsprov 1.
Vilka moment skall sitta helt ok.
lite nyfiken bara
Om man ska tävla så är platsliggning det absolut viktigaste momentet att hunden kan. Sen om resten skiter sig är helt okej.
Apportering vid sidan av förare i c:a 5 sek.
Hur viktigt är det att hunden har en glad svans och tittar på en hela tiden då?
Vi har ju nyss börjat träna och han sköter sig ju bra bortsett från att han inte hela tiden söker ögonkontakt och att han inte har en svajande glad svans...
Vad menas med vid sidan om förare? Hur går det till? Jag trodde att apport var att föraren kastar nåt som hunden får hämta tillbaka men då är jag kanske lite fel ute, eller bara korkad
fast i ettan är det nästan mer regel än undantag att någon hund går upp. jag tycker inte att det är någon katastrof faktiskt, så länge de inte springer fram till de andra hundarna eller börjar mucka gräl. men å andra sidan, funkar det inte till 100 % på träning lär det gå åt pipan på tävling.
Jag håller också med att en hund måste palla med att en annan hund reser på sig. Annars har man inget där att göra. Ingen av oss pratar om slagsmål eller att de ska fram till andra. Men hunden ska klara av att en annan hund reser sig och går fram till sin ägare.