Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är apportering något som har tillkommit unde de senaste åren, fanns ej med när jag tävlade för ett antal år sedan?
Men varför i hela fridens namn har de tagit bort fritt följ Det är ju ett av de roligaste momenten!!
Och ärligt talat tycker jag nog att det är lite löjligt att de bara ska hålla apporten och inte köra hela momentet (säger den som har en hund som vägrar hålla apporten mer än 2sek)
Tack för svaren i alla fall, här ska tränas!!
Ja fast så stor skillnad är de ju inte på fritt följ o linförighet.
.
ja både läggande och ställande är under gång.
Du börjar ju med hunden i utgångsposition, tävlingsledaren kommenderar er framåt marsch och säger åt dig att kommendera. du fortsätter ju sen att gå tills tävlingsledaren säger till.
När tävlingsledaren säger återgå går du tillbaka och ställer dig brevid hunden.
Tävlingsledaren säger sen "sätt upp hunden" och sen är momentet slut.
Det trodde inte jag heler innan men oftast är hundarna bättre på den av dem. Jag har hört fler och fler hundar på tävlingar som är jätteduktiga på ett av dessa två momenten men som ägarna fått jobba mycket med på det andra. Trots att momenten är så lika varandra. Vet inte vad det kan bero på om det är skillnaden när kopplet åker av och på.
Det trodde inte jag heler innan men oftast är hundarna bättre på den av dem. Jag har hört fler och fler hundar på tävlingar som är jätteduktiga på ett av dessa två momenten men som ägarna fått jobba mycket med på det andra. Trots att momenten är så lika varandra. Vet inte vad det kan bero på om det är skillnaden när kopplet åker av och på.
Ja de beror ju givetvis på hur du lär hunden de.. Men i grund o botten är de ju samma sak, fast ena gången med koppel på.
Min hund har aldrig märkt någon skillnad på om de är linförighet eller fritt följ. De har liksom varit fot oavsett om de suttit ett koppel i halsbandet eller ej.