luva vid hoppning

Sv: luva vid hoppning

jag har alltid luva bara för att de e snyggt :smirk:
har en grå, en blå och en grön JW och en svart och en ljusblå (använder aldrig) Equiline!!

Har luva när det regnar, snöar eller är mycket insekter ute. Annars går hästen och skakar konstant på huvudet... :smirk:
Har en brun med guldkant

Jag hade det ett tag på ponnyn, när han var ung, men slutade så småning om med det då jag inte tyckte det behövdes. Har haft det en gång på stora hästen och en gång utan och han är väldigt känslig och man märkte ordentlig skillnad mellan med luva och utan luva, så det blir nog med i fortsättningen eftersom han reagerade så mot ljud. Sen är det ju riktigt snyggt också :D

kopparberg skrev:
"Dårhuva"??!! :rofl: :rofl:
Det uttrycket har jag aldrig hört förut! :D

hehe :p Min kompis kallar det för dårhuva så jag trodde att fler gjorde det :p

cirkus skrev:
Herregud !

jag tycker att luvorna ser så fördömt töntiga ut - stackars hästar de måste skämmas - och dessutom ha det utan anledning...jag kan fatta det om hästen är känslig för sljud eller insekter, men för att nån tycker det är snyggt....jisses
djur skäms inte om man som människa inte trycker ner dom..

t.ex min hund är världens stoltaste bara för att jag och mamma säger att han är fin :love: oavsett vad han gör eller vad har på sig eller hur han är klippt..

knapplån

tycker inte att det är särskilt snyggt med luva, är det så att man märker stor skillnad med eller utan så är det klart man ska ha det men, man kan ju ha svart eller brun eller så... :crazy:

Riktigt roligt ser det ut när ponnyer har alldeles för stora så att de liksom tippar längst upp... :rofl:

BeastieBabe skrev:
djur skäms inte om man som människa inte trycker ner dom..

t.ex min hund är världens stoltaste bara för att jag och mamma säger att han är fin :love: oavsett vad han gör eller vad har på sig eller hur han är klippt..

håller fullständigt med dig.. !!

jag kommer ha en på ungponnyn på 4 år för att han inte vart på så många tävlingar, och tittar och lyssnar osv på "publik" folk omkring osv och kan bli lite okoncentrerad. hjälper luvan kommer han ha en.
blir då en marinblå equiline med guldkant, matchar vårt tävlingsschabrak i samma färger och märke :p

Oh, my! Vart har du köpt den där? Säg att du har köpt den här i stan! :p Har letat som en tok efter svart huva med silverpasspoal, men det finns ju för bövelen inte!

Nämen justfan, kom precis på att det är guldpsspoal jag är ute efter... :rofl: Lite bakis i dag...

vi beställde våran från hööks innan dom slutade med dom och började med dom där fula istället :devil:

hoppas ni hittar en som har rätt färger ! :D

Eftersom jag är en matchningsfreak så har man samlatpå sig ett antal huvor i olika färger från Equiline och John Whitaker, mest för att de ska passa alla möjliga schabrak. Använder huva mest på sommaren då min pålle är något känslig för insekter(blir typ galen)

Eller om jag inte orkat raka henne i öronen, åker mössan på, är så fult med "tofsar" i öronen...

/I

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2