luva vid hoppning

D

Don_93

Hur många är det som använder såndär dårhuva eller flughuva eller vad man ska kalla det vid hoppning? Och varför använder ni det eller varför använder ni det inte? Om ni använder hur ser den/dom ut?

Jag har en blå med fuldkant som jag bara har använt en gång änsålänge. Det var när det regnade och då gick det så himla bra så nu inbilar jag mig att det beror på den så ska använda den på nästa tävling också ;) Men nu hjälper det lite mot ljud och så som kan distrahera men får väll se hur det går när jag använder den nu :p

Sv: luva vid hoppning

Jag är dressyrryttare som bara hoppar fjantiga skutt ibland men använder mössan på hästen ändå. Men har den bara under sommaren då det är så förbaskat med insekter. Hästen blir lugnare med mössan då dom små rackarna inte kommer åt öronen.

har sån på sommaren för hästen blir så irriterad av alla knott o insekter som flyger runt öronen.
jag tror inte den stänger ute så mkt ljud direkt, i så fall får du nog ha bomull i öronen oxå. men visst, ytterst lite ljud kanske

jag hade dårhuva på min hoppare, han skakade ur tussarna ur öronen annars.. en sån tunn huva dämpar knappast ljud... ett tunt tyg stoppar väl knappast mycket...prova själv.. :D

Dom få gångerna jag har varit ut på tävling har jag haft en vinröd flughuva och ett vinrött schabrak. Tycker det ser ganska proffsigt ut ( ;) ), också skyddar den ju mot insekter och flyfän :)

Så här ser den ut, det är samma färg på schabraket och mössan :D
jessmirr1.jpg

Jag tycker det hjälper men klart man får ha bomull då=P

Jag har lite olika luvor att välja på till min ena häst, för hon har så tunn pannlugg och dessutom ljudkänslig. Vi proppar hennes öron fulla med bomull och sätter luvan över så blir hon relativt lugn. Dessutom är det grymt snyggt på rätt häst :) . Viktigt att man matchar med schabraket bara... :smirk:

fälttävlansnörd skrev:
Jag har lite olika luvor att välja på till min ena häst, för hon har så tunn pannlugg och dessutom ljudkänslig. Vi proppar hennes öron fulla med bomull och sätter luvan över så blir hon relativt lugn. Dessutom är det grymt snyggt på rätt häst :) . Viktigt att man matchar med schabraket bara... :smirk:

Jo det snyggast med matchande schabrak. På min ponny hade jag beiget och på min stora har ja blått med guldkant fast på schabraket är det gul kant men jag hittade ingen matachande luva=P Fast på tävlingen hade jag iofs beiget schabrak :angel:

Vi har huva för att det är snyggt på hopptävling :)

hans färger är svart/vitt/silver så sjäklart är det en svart med silverkant :love:

johanihuva.jpg

sen så matchar vi såklart resten av utrustningen

bild

Jag har en grön med guldkant som matchar min övriga utrustning :D Det är snyggt och hästen är en riktig stressis som jagar upp sig över allt. Upplever att hon blir lite lugnare med huva, hon har dock rätt långa öron så bara en huva med elastiska öron funkar :p

ram5.jpg

Jag gör *viiiink*
Jag har den för att jag tycker att det är snyggt och så matchar den resterande utrustning. En marinblå men guldkant - equiline.

Herregud !

jag tycker att luvorna ser så fördömt töntiga ut - stackars hästar de måste skämmas - och dessutom ha det utan anledning...jag kan fatta det om hästen är känslig för sljud eller insekter, men för att nån tycker det är snyggt....jisses

har en grönvit luva som jag matchar med gröna skydd, grönt schabrak, grönvita boots
60a2075d.jpg

har också en svart:
6ff0bd77.jpg

Murray skrev:
*knapplån*
Någon som vet en snygg luva som ska vara marinblå med silverpasspoall? :)

Equiline har.. :)
där kan man beställa själv vilken färg, passpoal osv..

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2