Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Vi satt vid matbordet och pratade när valpen högg en av oss i fötterna, varpå någon av oss tillrättavisade och en av gästerna påstod att vår hund (valp) inte kunde sätta vår tillrättavisning i samband med sin handling. Vilket vi ju visste att han kunde, tillrättavisningen är inlärd och han lugnade ner sig direkt.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Min kompis som själv har hund sa att man inte skulle ge hunden rått kött. Anledningen var att om man någon gång skulle få ett sår så hade hunden fått smak på blod och kunde anfalla en.:rofl:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Hahhahahahahahaha jag skrattar så jag får kramp i magen!
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Vad sägs om denna då:

Man kan inte ge hundar råa märgben, för då väcker man jaktinstinkten och hundarna kommer att börja jaga vilt i skogen...

:D :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Sagt om Jämtarna:

Men....De är ju som...som... vanliga hundar :confused: :eek: :confused:



Garvar gott ännu åt ansiktsuttrycket på han som sa det :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

En äldre kvinna i stallet (som haft många egna hundar) frågade först var det var för ras, för enlig hennes skulle det vara något "dobermann, schäfer, rottis..". Jag fick alltså inte ens svara på frågan innan hon rabblade upp. "Visst har jag rätt?". Hann inte heller svara här då hon uttrycker "Och de där sporrarna bak?! Du vet väl om att du MÅSTE ta bort dom." Jag försöker förklara.. "Ja, risken för att fastna är enorm med sådana där. Det handlar om att ta sitt ansvar när man skaffar en sådan här korsning."

Harklar mig lite lätt och säger; "Det är en Beauceron, dom ska ha så." Kvinnan förklarar då att det inte finns någon ras världen om som tillåter dubbelsporrar som rasegenskap. Hon stapplar surt iväg iallafall och jag suckar.

Dagen efter ser jag henne igen. Och nu kan kvinnan ALLT om Beauceroner. Eller försöker kunna. Hennes väninna, som inte har någon kennelnamn, inte heller ett efternamn som kvinnan minns, hon HAR faktiskt en Beauceronuppfödning :eek: :angel: Och enligt den här kvinnan utan namn då, så ska Beauceroner inte ha dubbelsporrar. Står kvar och pratar en stund, försöker förklara att rastidningen heter "Dubbelsporren", att det är ett diskvalificerande fel om Beauceronen INTE har sina sporrar bak. Hon gick iallafall därifrån till slut, förbannad för att jag inte alls visste någon om rasen jag köpt. För hennes väninna som inte har något namn och.... :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Då får väl jag sälla mig till skaran av okunniga hundmänniskor eftersom även jag är emot avel på letalgener :crazy:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Sådana människor är helt underbara, och "tyvärr" finns det gott om dom..

:rofl: :D

När Atlaz var liten ( 13-15 veckor ) och vi var ute och lekte på ängen utanför huset så kom en mycket "erfaren" hundgubbe gående med sin hund, han tittade lite snett på Atlaz och kommenterade vilken ovanlig färg vår Basset hade ... :crazy: :rofl:

Så kan det gå, Atlaz är nu en fullvuxen Grand Danois på nära 90 kg ( för dom som inte vet )
 
Senast ändrad:
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Jag har fått höra att man skall inte ge hundarna rått kött för då blir dom folkilskna :angel: , tänk vad mina hundar måste vara arga då :rofl: :rofl:
Och så finns det dom som säger att jag har en väldigt liten Collie, jag har en Sheltie :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*KL*

En tjej typ 35 fågade min svåger som var ute med systers hund

- Är det en äkta "B"?
- Ehh?? En vad?
- Ja, en äkta "B"!?
- Vad menar du?
- En Border Collie!!!! ( med minen: fattar du inget??!!)

Jo, det är en helt äkta "B"

:D :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Min favorit är: "Hunden blir vad man gör den till".
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Jo om man tror att rasen inte spelar någon roll eller att det räcker att vara snäll, vilket verkar alltför vanligt, är man helt lost.
PL
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Hunden blir vad man gör den till om man ser till vilka förutsättningar jycken har :idea:
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 178
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp