Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*KL*

Var ute o gick en kväll med min gamla wheaten terrier (som vid tillfället var rätt så långhårig) Så kom det fram en gubbe i 60års åldern som ville klappa, självklart fick han det. Sen kläcker han ur sig:
Guuuud vilken fin labbe:o ! Jag har ju haft flera stycken själv.

Hahahahaha. Blev så pass chockad att jag inte hann säga nåt innan gubben stövlade iväg mäkta stolt. hehe
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

På tal om labbe....
När Enzo var liten så mötte vi ibland en jättesnäll äldre man och hans svarta också jättesnälla labbe. Enzo o labben brukade leka lite tills labben tröttnade. I alla fall så sa han en gång till mig
"- Du vet väl om att din hund kan bli lika stor som Frasse (tror jag den hette)."
"-Jo" svarade jag " fast min blir nog lite större." Eftersom Enzo är N.Founf/B.Sen
" Å nej det tror jag inte att han blir större än "frasse"."

Han tyckte alltså att hans labbe (som är en ganska lågställd labbe) var gigantisk. Men farbron var så gullig så det gör inget.:D

Det är jättemånga som har påmint mig om att jag har köpt en stor hund, precis som de tror att jag inte visste det. Jag måste ge ett väldigt inkompetent intryck.:confused:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Att man behöver vapenlicens om man äger en Dogo Argentino...
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Vet ej om jag tycker att denna person är så "kunnig" nu när han sagt detta. Men han har ju hund iaf ;)

Han har haft schäfer men nu har de omplacerat den pga att han inte kunde hantera den rätt.(HAN sa inte det utan att det va nått fel på hundens psyke ;) )
Så nu ska han skaffa blandningen shäfer och labrador, shabrador eller vad han sa, "För då får den inte shäferns stressande och slipper labradorens höftledsfel." ???

Tänk va bra det skulle vara om rasernas "brister" försvinner om vi gör en blandning!! :D

//Mimmi
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

kl

När jag var ute och gick med min förra tax(vid det tillfället 8år gammal) så fick jag skäll av ett gammalt par som tyckte att jag var hård mot min lilla valp när jag tillrättavisade henne(med skarp röst) vid fotgående.
När jag påpekade att "den lilla valpen" var 8år så sa de till mig att det kunde ju varenda människa se att det var en valp...:angel:

Hundmänniskor var det. Min vovvs var en dvärgtax...med vitt "skägg", korthårig men det syntes ju ändå.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*kl*
vi får alltid höra att vår hund är en boxer.
jag förstår att icke hundkunniga tror det, men jag tycker nog att man borde se skillnad på boxer och amstaff. Hon är inte ett dugg lik en boxer.

En nel blir väldigt förnärmade, och nära nog arga, när vi påpekar att det inte är en boxer. De verkar tro att vi ljuger nästan... :confused:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*Lån*

lärare på min skola (internat) ( han har själv flera hundar )

- det hörs att din hund är olycklig , när man går i korridoren så låter det som om hon gråter

( min hund skäller när "väckningen" går i korridoren på morgonen innan jag vaknat, hon går dock lägger sig lugnt så fort jag vaknar men när jag sover ska hon väl vakta mig eller vad hon gör )

jag frågade vänligen om han någonsin träffat min hund . dampigare och gladare får man leta efter.

han svarade att det behövs inte . för man hör att den "skäller olyckligt " - " din hund gråter när du sover , förstår du inte det ?"

hehe jo du ....
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*KL*
Hundmänniskor som efter att ha hälsat på min hund säger -Men guuud vad väluppfostrad hon är som inte hoppar.
Jag anser att det är självklart att en 10 årig schäffertik INTE hoppar mot nya människor.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

jag fick en lite lustig kommentar av en tjej på gymnasiets internat som har en Rottis/Flat-korsning och som alltid säger att "kom till mig om du vill ha hjälp med din hund, jag är hundvan"

Jag var ute med min lilla tik och möter henne.
Hon säger då "varför skaffar du en hund som har mentalfel?"
Jag förstår ingenting och frågar vad hon menar.
"Jo, hon skäller ju på andra hundar och springer inte fram och hälsar på människor hon möter, alltså, mentalfel."

Grejjen är den att jag har en Saluki, som ju "ska" vara lite reserverade mot främlingar.
Anledningen till att hon skällde mot andra hundar då var att hon var osäker både på sig själv och andra hundar.
Dessutom hade hon precis flyttat till gymnasiet med mig och innan det bara bott på kennel (hon är snart 6 år) så hon hade ju alla anledningar i världen att reagera som hon gjorde... :smirk:

Sen gick det massor av snack på skolan om att min hund var galen, fram tills att dom såg att hon och jag gick på promenad med mina kompisar och deras hundar utan problem. :)
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

När jag var ute och gick med en brundobermann tik så mötte vi några barn som stod på en gräsmatta brevid gångbanan.

De diskuterade högljutt om vad det var för ras på min hund
Det är ju en sån där kamphund utbrister den ena varpå den andra ropar NEJ det är en DREVER det ser väll vem som helst!:rofl: :rofl: :bow:

När jag var yngre (22 nu) så var jag mycket ute med en hund som var korsning schäfer samojed han såg ut som en lite långhårig varg på avstånd. Många påpekade detta då att det inte var tillåtet att hålla varg:rofl: Men det roligaste var en äldre gubben som kom fram:
Jösses vilken snygg fjällräv! Vad skall du ha för den?:rofl: Jag förklarade att hunden inte var min och att det var en hund men han gav sig inte.

Han erbjöd 15.000 för fjällräven och jag såg ut så här:eek:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

I ett samtal med ett par med en golden kommer vi in på det här med att inte ge hunden saker som börjar på F fågel fläsk, ja ni vet, då säger killen ja kött ben går ju bra och lammben brukar han få också inga problem där inte.

Jag såg ut så här :eek: när jag sa du ger väl inte hunden lammben?
jo vadå då? får jag till svar, det börjar ju inte på F.

Jamen varifrån kommer lammet, säger jag. Är inte lammben detsamma som fårben. Han såg så skräckslagen ut att det nästan var komiskt.
Även om det inte är farligt att ge hunden ben från köttbitar med mer så tycker jag att det är onödigt om det skulle hända något.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Fast jag tycker inte alls att det är konstigt eller onödigt att ge sin hund köttben och ja, det är skillnad på lammben och fårben. Lammben är mjuka (lammbringa klarar mina katter av att äta upp), det är inte ben från vuxna får och hårda ben är "farligare" än mjuka ben från ungdjur.

Jag är dock en sådan där tok som inte drar mig från att ge katter och hundar köttben oavsett vilken djurart benen kommer från. Köttben är nyttiga och de bästa tandborstarna som finns. :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Min kompis som själv har hund sa att man inte skulle ge hunden rått kött. Anledningen var att om man någon gång skulle få ett sår så hade hunden fått smak på blod och kunde anfalla en.:rofl:
Idag hörde jag att berättas att en viss persons hundar matades med rått kött " de var ju folkilskna som fan." Kom direkt att tänka på den här tråden. Det var f ö. samma person som sade det, som sade att min valp var för ung för att förstå den inlärda tillrättavisningen och att hundar bara lyssnar om man säger husse/matte men inte på mamma/pappa.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Hunden blir vad man gör den till om man ser till vilka förutsättningar jycken har :idea:

Absolut!

Har också beauceron och har fått många kommentarer betr dubbelsporrarna. Bäst var den när en "förståsigpåare" förklarade för mig att det berodde på att eftersom min hund var blandras så attt den ärvt 2 anlag för sporrar - ett från varje ras!
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Jag är så mammig med min hund så han får aldrig köttben eller sånt som kan vara onyttigt, även om det nu råkar vara så att det är ofarligt. :o

Hade ingen aning om att lammbenen var ok, visste bara att lammen blir får när dom blir stor så jag tyckte det var lika bra att låta bli dom också.

Nu lärde jag mig något nytt. Tack för det.:bow:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*kl*

Hört från en som nyligen skaffat sig en korsning schäfer/huskey:

"Ja, men hon kommer inte att bli likadan i psyket som en schäfer, de är ju så himla tuffa och sticker hela tiden och så, men huskeyn är ju en sällskapshund så det blir bra".


Mja... jag vet inte om jag skulle kalla en huskey en sällskapshund...?
Och att schäfern skulle vara så himla tuff och benägen att "sticka" det vet jag då inte heller. De är väl i grunden vallhundar och håller hellre ihop med flocken än vad en jakthund skulle göra t.ex.
Vi får väl se hur detta går. Personen i fråga kan inget om hunduppfostran, det ser man rätt snabbt när man iakttar dem... :crazy:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Absolut!

Har också beauceron och har fått många kommentarer betr dubbelsporrarna. Bäst var den när en "förståsigpåare" förklarade för mig att det berodde på att eftersom min hund var blandras så attt den ärvt 2 anlag för sporrar - ett från varje ras!

:rofl: :rofl: :bow:

Nu får du allt berätta vilken kennel din Beauceron kommer ifrån!
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Idag hörde jag att berättas att en viss persons hundar matades med rått kött " de var ju folkilskna som fan." Kom direkt att tänka på den här tråden. Det var f ö. samma person som sade det, som sade att min valp var för ung för att förstå den inlärda tillrättavisningen och att hundar bara lyssnar om man säger husse/matte men inte på mamma/pappa.

Låter lite i stil med vad jag fick höra för inte så länge sedan. En veterinär rekommenderade tydligen jägare att ge sina jakthundar rått kött för att locka fram jakten (blodtörsten) i dem. :crazy: Hundar som inte var jakthundar skulle således inte äta rått kött eftersom man inte vill locka fram jakten i dem... :smirk:
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 178
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp