Lustiga kommentarer ;)

Saybia

Trådstartare
Har ni fått några roliga eller lustiga kommentarer om era hundar nångång? Berätta :)

Jag fick en senast idag när jag var ute på promenad med vovvan.

Man: - Vad är det där?
Jag: - En kinesisk nakenhund
Man: - Nakenhund... tycker du den är vacker? *klappar hunden*
Jag: - Ja, tycker inte du det?
Man: - , jag tycker inte den är vacker! .... men huvudsaken är ju att du tycker det

Haha, "tycker du den är vacker?" vad är det för fråga :rofl:
"Nä, jag tycker min hund är skitful men jag har henne ändå".

Folk är rätt roliga ibland :D

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Den här kommentaren fick min moster höra för ett tag sen. Hon äger en strähårig tax... superfin tik, jaktchampion om man får skryta lite ;)

I alla fall, hon var ute på stan och möter en mamma och ett barn, en liten flicka (ca 5 år). Flickan tittar på hunden och vänder sig till sin mamma och säger: Titta mamma, vilken konstig hund. Den ser ut som en buss... :bow:
Mamman rodnade lätt och skyndade vidare! Min moster skrattade glatt!

Barn är roliga! :bump:

Jag var på utställning med min ena schnauzer. Och en kom fram och frågade om det var en DvärgRiesen :D

Senast ändrad:

jag får ofta höra att min lilla tös ser ut som en liten Gremlin (de där gröna äckliga sakerna i en film), men som tur är så brukar folk mena Gizmo, den där snälla söta saken som alrig blir nån grön ful gremlin. sen brukar folk säga att hon har parabolantenner till öron :D men hon är söt, gumman!!

12511047.jpg

12511052.jpg

Hon var ju jätte söt :love: Jag har också fått höra att min hund ser ut om en gremlin och ett UFO pga. att hon har stora öron ;)

Kommentar när jag visade bilder där min hund var mitt i

"Men... någon har glömt ett får i rummet"

- Nämen, vad är det där för något?
- En sheltie.
- En sheltie? Jaha, men vad är det för nått?
- Öh, en sheltie?:crazy::confused:
- Jasså, men vad är det för ras?
- En shetland sheepdog, men rasen kallas för sheltie.
- Jaha, men vad är det för nått?
- Va? En shetland sheepdog?:crazy:
- Jaha, en liten råtta.:)

Dessutom har en man gått fram till min hund och sagt:
- Hörru! Akta dig, din lilla kanin! Voff voff voff!
:crazy:

Jag har fått flera roliga kommentarer om vovvarna

En tant kom fram o frågade -Ursäkta, är det en vargunge?
Och sen går det ofta förbi sma barn med deras mammor och så säger dom - Titta Mamma, en varg!

Haha, om BCn säger dom -Titta hunden som är med i Babe!:)

Jag tycker inte att den är rolig:mad:, men det är den vanligaste kommentaren vi får:

Vad ska du med hästar till, du kan ju rida på den där??? (GD).

Fattar inte folk att man hört den förut...

En kille frågade mig en gång
- får man verkligen importera såna där?
- Vad då frågade jag..
- Ja, det är väl en dingo....
:rofl::rofl:
haha.. blandis schäfer/rottis/labbe/stövare...

Bild041.jpg

folk frågar ofta om min lilla fralle-pojke är en pitbull eller en "sån där mördarhund". det är för sorgligt att folk går runt och är livrädda för pitbulls och inte ens vet hur de ser ut:crazy:

sen har jag fått höra "är det en sån där skokrämshund?" massvis med gånger också. :D

och den där med en gremlin är en klassiker för oss! :D fast jag måste nog erkänna att jag tycker han är rätt lik dem...:crazy:

och så här ser min lilla skurk ut: :love:
emperorigrngrset.jpg

Emperorigrngrset2.jpg

Man har sagt om min basse att det är en slags tax :rofl: Lite förståsigpåaktigt.

En kompis som har bullterrier har flera gånger fått frågan om det är en gris. :eek: Allvarligt menat från både barn och vuxna.

folk frågar ofta om min lilla fralle-pojke är en pitbull eller en "sån där mördarhund". det är för sorgligt att folk går runt och är livrädda för pitbulls och inte ens vet hur de ser ut:crazy:

sen har jag fått höra "är det en sån där skokrämshund?" massvis med gånger också. :D

och den där med en gremlin är en klassiker för oss! :D fast jag måste nog erkänna att jag tycker han är rätt lik dem...:crazy:

och så här ser min lilla skurk ut: :love:
emperorigrngrset.jpg

Emperorigrngrset2.jpg

min pappa säger oxå att "våran" hund är en skokräms hund men hon är en jack russel:crazy:

jag får ofta höra att min lilla tös ser ut som en liten Gremlin

Äsch då, din ser inte ut som en gremlin, men MIN gör det, vilket jag får höra ganska så ofta också :p:rofl:

Som valp:love:
Gobbi-1.jpg

Spana in hennes min bara!:rofl:
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Iko och Gobbi/P1010087.jpg

När hon får sina tuppjuck vid bad...
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Iko och Gobbi/Bilder015.jpg

Men hon är faktiskt ganska så normal och söt ändå:love:
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Iko och Gobbi/S1031023.jpg

Jag har ju en ganska ovanlig ras och när han var yngre hände det ganska ofta att jag fick frågor om vilken ras han var. Folk har gissat på schäfer (absolut vanligast!!), blandras, chihuahua (!) och katt (!!!).

Roligast var nog stockholmaren som frågade min man om vår hund var en "[tvåveckers schefervalp]". Valpis var vid tillfället ca. 12 veckor.

"Det ser ut som en varg" (oftast sagt av barn) har jag hört några gånger när jag passerat igenom folksamlingar.

Eller den gången då jag parkerat utanför en utställning och höll på att lasta vagnen när en kvinna promenerade förbi och undrade vad min hund var för ras. Sedan pekade hon på en dvärgschnauzer och undrade om det också var en västgötaspets.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 380
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka