Sv: Lure Coursing
Japp! *räcker upp en hand* Jag har varit där i Kungsbacka några gånger. Har även varit på rundbanan i Alingsås en gång, men där var dom snurriga och sade först att det var okej att Cebbe testade på fast han bara var 10 månader och sedan sade dom att han inte fick det. (Efter att han startat en raksträcka och motorn gick sönder.) Nåja. Vi testar igen när han har åldern inne på riktigt, vilket han borde ha nu.
Det tråkiga med LC tycker jag är att det är så få prov och så långt att åka. Dom i Kungsbacka har ju inte träning så där jätteofta direkt, inte ens över sommaren vad det verkar som. Så kan man inte en gång får man vänta jättelänge. Dom var spydiga mot mig en gång när man skulle dra ut luren efter att sin hund sprungit, "det måste du faktiskt lära dig" snäste hon åt mig. Ja jo, jag bara undrade eftersom jag aldrig gjort det förut. Det var inte ens lite svårt, jag ville bara veta så jag gjorde rätt. Dessutom hade hon glömt bromsen i så jag fick hänga i linan med hela min vikt på slutet. Men sade hon det till mig när hon upptäckte det? Nej. Hon låtsades som ingenting. Haha! Men skam den som ger sig och bättre lycka nästa gång.

Cebbe älskar det och är såå taggad. Han har bara sprungit ensam än så länge, jag ska försöka få tag på en afghan att springa mot så han kan börja göra sina licenslopp fram över.
Jag tror Kirsty kommer älska det! Här nere får vilken ras som helst prova på att springa, så dom borde ju verkligen ta emot en lurcher. Min kompis ridgeback fick testa, och några dvärgpinchers har varit med och så där.
Här är en video jag klippte ihop som nog vissa har sett, från Cerberus första lopp han gjorde. Han var nästan 9 månader och lite irriterad på munkorgen, men som ni ser glömmer han bort det rätt snabbt. Himlen öppnade sig och det öste ner när det väl var hans tur men han brydde sig inte ens lite.
http://www.youtube.com/watch?v=no-DsiG_HSc&feature=channel_page