Sv: Lurad...

Nej det har man inte alltid. Har man returrätt gäller den inte om man använt varan, och jag tror att man sällan har öppet köp på begagnade saker. Vid distansköp gäller returrätt i 14 dagar, men i butik är det ingenting man automatiskt har rätt till.

Nu har ju ts dessutom haft sadeln i två månader.

När jag köpt sadel så har jag fått ta med till stallet och prova, passar den inte får jag lämna tillbaka och får då även tillbaka summan jag betalt för sadeln. Givetvis mot kvitto.

Efter två månader är det bara att gilla läget dock.

Ja det är ju en service många erbjuder, att man får prova sadeln innan man bestämmer sig. Men det är inte samma sak som att det automatiskt är två veckors returrätt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 692
Senast: Enya
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 665
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 511
Senast: DarkInNight
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka