Lura eran partner till graviditet

Sv: Lura eran partner till graviditet

Jag tycker det är hemskt att det förekommer.

Om ena partnern inte vill ha barn och den andra vill så får det som vill ha barn hitta en annan som oxå vill.

Det är som om en tjej är ihop med en kille som vill ha barn och ex sticker hål i kondomen med flit för att tjejen skall bli gravid.

Uch det är hemskt att man kan "lura" andra människor till en sak som man själv vill.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Däremot så skulle jag kunna kasta alla p-medel och säga att nu är jag oskyddad och vill du ha sex med mig så antingen skyddar du dig själv eller så tar du din egen risk. Det finns faktiskt kondom och de flesta killar vet nog hur en sådan används likväl som tjejerna vet ju p-piller knapras.

det vet jag en som gjorde - och hennes kille blev väldigt häpen när hon blev gravid...:angel:
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Aldrig i livet!
Om en väninna gjorde så skulle jag tycka det vore rätt dumt. Om min partner lurade mig (en man skulle ju kunna luras genom att tex säga att han är steril eller kanske sticka hål i kondomer) så skulle jag bli mycket besviken när/om jag får veta sanningen.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Jag skulle aldrig lura min sambo till det.
Skulle aldrig kunna sänka mig så lågt att göra det.
Vill partnern inte ha barn är h*n inte redo och det får man ta och acceptera.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Nej aldrig, dock vet min gubbe att jag inte får äta P-piller just nu pga medicinering mot annat,så vi håller på att fundera över vilket skydd som är bäst för oss,därmed är båda medvetna om att det är bådas ansvar att skydda oss...det fungerar jättebra
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Nej. På inga villkor.



Däremot känner jag en tjej som gjort just så, och det var rätt turbulent mellan dem, tills han flyttade. Nu har han bra kontakt med barnet ändå, men det tog lååång tid innan han accepterade att han skulle bli farsa mot sin vilja.....
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Men skulle jag bli med barn fast jag äter p-piller så skulle jag behålla det oavsätt vad min sambo sa/tycker.
Men det har jag redan medelat honom....
Och det är han med på.

Det där tycker jag är jättebra!
Dvs att du tagit ställning utifall olyckan skulle vara framme och informerat din kille.
Nu har ju din kille verkligen alla chanser att själv påverka :).

Jag har uppfattningen att det inte hör till vanligheten att man i relationer diskuterar en överraskande graviditet innan den väl inträffat.
Hade själv diskussionen när jag var i min senaste relation.
Det var HAN som tog upp det och jag blev både glad och förvånad över att han som kille verkligen intresserade sig och brydde sig om detta.
Kändes rätt sällsynt även det.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Jag tycker det är viktigt att man tar upp med sin partner tidigt i ett förhållande vad som gäller om man blir gravid utan att ha planerat det.
Så man vet vart man står.

Jag har sagt till alla min ex att skulle jag bli gravid trots att jag äter p-piller så skulle jag nog till 90% behålla barnet.
Då slipper man fundera på det OM det skulle hända.
Jag gillar att ha allt klart för mig om man hamnar i en sådan situation.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

BIG NO, NO!!

Vill man ha barn, fast ingen pappa så får man åka till Danmark och använda sig av en spermadonator....

Jag tycker att lura på någon ett barn är bland det största svek man kan göra både mot barnet och mot pappan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 624
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 500
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 923
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp