Lura eran partner till graviditet

T

Tarzzan

Skulle ni kunna lura eran partner och säga att du tar p-piller och sen inte gör det?
Bara för att du vill ha barn?
Och han vill vänta.

Hur skulle ni reagera om någon hade gjort så?



Jag skulle aldrig kunna göra det, skulle inte orka ha det på mitt samvete.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Nej det skulle jag inte kunna göra.

Däremot så skulle jag kunna kasta alla p-medel och säga att nu är jag oskyddad och vill du ha sex med mig så antingen skyddar du dig själv eller så tar du din egen risk. Det finns faktiskt kondom och de flesta killar vet nog hur en sådan används likväl som tjejerna vet ju p-piller knapras.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Nej, absolut inte om jag visste att han ville vänta.

Däremot, om vi hade pratat om att vi båda ville ha barn snart, skulle jag nog kunna fuska lite med pillerna, medvetet. Även om man inte bestämt att man ska börja försöka bli med barn just då. Men bara om jag vore säker på att han ville.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Aldrig, är det menat att jag ska ha barn med min partner så kan jag också vänta in honom.

Annars "kryllar" det av killar där ute som vill ha barn, men inte har någon att skaffa det med.

Det finns säkert många som gör så, och jag tycker det är tråkigt. Man skaffar lixom inte barn som man skaffar en hund som man kan sälja på blocket eller avliva om man hamnar i "en sån" situation.
Jag tror tjejer och killar tänker olika, killar tänker i flera år famöver och ser framför sig 3 parkerade fula epa traktorer utanför dotterns fönster medans många tjejer bara ser en snygg gravidmage och en liten bebis som alltid skrattar ;)
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Skulle aldrig lura min partner med något sånt.. Båda jag och min pojkvän vill ha barn och det är klart man längtar. Men inte nu.. Fel tillfälle..Så vi skyddar oss så gott det går för att undvika att det skulle hända något.
Att lura någon så är otroligt fel och personen tänker bara på sig själv.. Om personen vill såå gärna ha barn då kan hon skaffa en som vill ha barn direkt istället för att tvinga på någon föräldraskap...

Mvh
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Det är väl bättre idé att åka & inseminera sig i Dnmark i såna fall, då slipper man ha ngn inblandning av en olämplig pappa.
Har läst för många inlägg om styvmorsor som absolut ska ta över den biologiska mammans barn bara för att visa makt & sånt är trist.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Aldrig, skulle inte kunna ha det på mitt samvete. Barn är någonting jag vill sätta till världen gemensamt med den jag älskar och inte pga att bara jag ville ha barn.

Nu har jag turen att ha träffat världens underbaraste sambo som vill ha många barn & det gärna tätt, precis som jag vill. :love:
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Aldrig i livet!

Var jag så desperat efter barn och min sambo ovillig så skulle jag förmodligen se mig om efter en annan partner.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Nej, nej, nej.
De som gör så borde brännas på bål..OM de inte kör fader okänd och tar på sig hela ansvaret.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

ne det skulle jag aldrig göra! vi e 2 om saken....så desperat e jag inte!
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Inte en chans.

Det jag längtar efter är att ha barn tillsammans med någon som vill det lika mycket som jag.
Hittar jag ingen sån - blir det inga barn.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Nej, nej, nej.
De som gör så borde brännas på bål..OM de inte kör fader okänd och tar på sig hela ansvaret.

Jag tycker det är fel iaf.
Om en kille ska få barn, med eller utan ansvar, tycker jag han ska få vara med och bestämma det själv.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Jag tycker det är fel iaf.
Om en kille ska få barn, med eller utan ansvar, tycker jag han ska få vara med och bestämma det själv.

Klart det är, jag resonerar utifrån att det han inte vet har han inte ont av. Då slipper han ha huvudbry och dåligt samvete för barnet han inte ville ha.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Klart det är, jag resonerar utifrån att det han inte vet har han inte ont av.

Skönt att vara tjej. Jag lär ju aldrig ha barn satta till världen utan min vetskap iaf... :angel: (tänker på fusk med p-piller och punkterade kondomer)
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Som någon påpekade (i ett av de inlägg jag precis raderat och i lite andra ord) så håll er till ämnet och var trevliga, annars ryker tråden.


/moderatorn
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Aldrig, och jag skulle (förhoppningsvis) även ta stor hänsyn till hans vilja vid ett abortbeslut eller inte.

Däremot har jag faktiskt bekanta som försökt göra det mot sina pojkvänner, så det förekommer.
 
Sv: Lura eran partner till graviditet

Jag tycker också att det är fel att lura killar på det sättet.

Jag skulle aldrig kunna göra det, jag vill att pappan skall vara med på det.Man är ju två om det.
Skulle jag sluta med p-piller så skulle jag medela min sambo om det innan.

Det känns så fel att ljuga om att man tar p-piller och sen skita i att göra det.
Det förstör tilliten i ett förhållande.

Men om man skulle missa p-piller omedvetet så är det en annan sak.
Då har man inte gjort det med flit.

Men skulle jag bli med barn fast jag äter p-piller så skulle jag behålla det oavsätt vad min sambo sa/tycker.
Men det har jag redan medelat honom....
Och det är han med på.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 624
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 500
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 923
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp