Lundaträff

Sv: Lundaträff

*kl*

Vilken parkering? Här?

backpark.jpg

/Kimz0r, felkörarproffset

Japp! Det står dessutom skyltat "S:t Hans backar" dit in. Fast jag ska inte säga att "det går inte att missa", för jag lyckas själv alltid missa det mesta.

*kl*

TACK nenne, kimzor och kakis för en trevlig träff! det borde vi göra om.

kimzor: blev det några bra bilder? ligger de någonstans så man kan ta sig en titt?

Tack detsamma! :D Jag har laddat upp några bilder på Huliganen åt Nenne och ska ta tag i resten också, har bara varit lite upptagen . :eek: Jag PM:ar när bilder finns. :)

Tack själv och såklart också Nenne och Kimz0r med man. Milla och Loke var väl ett fint par :D

Jag ser också gärna bilderna :)

*kl*

ja det var himla trevligt! Huliganen var tämligen trött när vi kom hem, det tar på krafterna att vara ordningspolis...

Skrattar mycket åt att Milla och Loke är så lika. Kanske inte utseendemässigt, men de har precis samma födgeni! KimzOrs valpis var ju bara för charmig. Tänk att bli så mycket åthutad och ändå vara glad och skuttig hela tiden!

Som sagt - det får vi göra om! Bilderna var jättefina, trevliga vovvar. Men jag förstår inte vem den korpulenta tanten var? :o

Såhär trött var valpis när han kom hem:

trottis.jpg

Och sedan så förflyttade sig husse och matte till uteplatsen och jättesömnig valpis ville såklart följa med och hålla koll:

trottisuteplats.jpg

(Jag är helt övertygad om att valpis är helt övertygad om att Huliganen är hans bästa polare forever.)

Senast ändrad av en moderator:

Och här ligger Huliganen och spanar efter sina nya polare:

vren2007037.jpg

Och - för ordningens skull, så att ingen tror att det var Valpis matte som stod för åthutandet, det var det inte. Det var 1 st Huligan (med visst bistånd av Loke och Milla).

Det är en typisk "jag-är-så-jättetrött-att-jag-knappt-kan-hålla-ögonen-öppna-men-jag-vill-ändå-vara-med"-pose. :D

vad är det för slöa hundar ni har? ;) loke och jag cyklade ner till stan och tog bussen till landet. väl där kutade han runt som en dåre på vallen och hade ändå tillräckligt med energi kvar för att terrorisera värdens katt. "det är inte klokt vad det spritter i kroppen när det blir svalare" typ.

loke är fortfarande avis på den lilla lilla som har utvecklat en mycket bättre tiggarteknik. han vill påpeka att det är faktiskt inte lika lätt att se så söt ut och ta kakan så försiktigt när man är så stor som han.

kimzor: du har inte någon bild när loke och milla leker (korr; när loke leker med milla :angel: )? synd att vi inte hade en videokamera, det såg helkul ut när valpis fick den ena åthutningen efter den andra och bara fortsatte med sin propeller till svans :D .

Här är den enda inte-så-jättesuddiga gruppbilden:

gruppbild.jpg

Bilder på Loke och Milla är på G!

vad är det för slöa hundar ni har? ;) loke och jag cyklade ner till stan och tog bussen till landet. väl där kutade han runt som en dåre på vallen och hade ändå tillräckligt med energi kvar för att terrorisera värdens katt. "det är inte klokt vad det spritter i kroppen när det blir svalare" typ.

Äsch, det beror ju bara på att loke liksom insett meningen med livet och är en lagom tjock och genomklok hund i sin bästa ålder (i likhet med Karlsson på Taket): han inser att vitsen med en sån här träff är att äta, picknicka och må bra.

Huliganen la sin energi på att vara ordningspolis, Valpis på att, tja, fara runt som en guttaperkaboll som viftar på svansen och Milla på att springa fortast av alla och svänga snävast av alla. Undra på att det var Loke som orkade kuta runt efteråt!

Guttaperkaboll var en bra beskrivning. :D

Han är ju dessutom van vid att bli åthutad ständigt av andra hundar. :D EN gång har jag sett honom med svansen mellan benen; en hund morrade mkt. ilsket åt honom och valpis stack svansen mellan benen och såg underlägsen ut... i en sekund, innan han var lika glad och social som vanligt. Oräkneliga gånger har han blivit nedbrottad och morrad på av större hundar som inte uppskattar närgångna busvalpar, men han är bara så glad, så glad. Det är återkommande. Alla säger alltid att valpis alltid är så glad, så glad. :D Enligt valpis är alla hundar han träffar hans bästa polare. :D

jag tog mig friheten att snatta en bild och lägga upp den här.

kolla var lilla millas vänstra baktass är! det ser nästan lite farligt ut :eek:

IMG_7263.jpg

AMEN!!
Var ni tvungna och att ha den när jag var i skara(attans)
Trevligt med fler Lunda bor här på Buke

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden