Lunch för två - vad tar jag med???

bettysmatte

Trådstartare
Nu tar jag tacksamt emot tips på god medhavd lunch till två personer :) . Maten måste klara 6-7 timmar i kylväska. Det kan vara mat som äts varm (finns mikro på plats) eller kall. Vi äter det mesta :) !
Någon som har något gott förslag :d ??

Jag hade gjort en god paj i två portionsformar eller så gör du en stor paj och skär två rejäla bitar av till det ett gott bröd och en sallad. Personlig favorit är spenat och laxpaj men det går ju att göra det ni gillar. Lägg i en fryst kylklamp i kylväskan så håller det mesta sig den tiden.

Jag hade gjort en god paj i två portionsformar eller så gör du en stor paj och skär två rejäla bitar av till det ett gott bröd och en sallad. Personlig favorit är spenat och laxpaj men det går ju att göra det ni gillar. Lägg i en fryst kylklamp i kylväskan så håller det mesta sig den tiden.

Lägger till att pajen med fördel kan frysas och läggas i kylväska, så slipper man släpa med kylklampar.

Om du har kylväska och kan välja att micra eller äta kallt så funkar ju vad som helst som inte blir tråkigt i matlåda?
Finns väl ingen mat som inte klarar ett gäng timmar i kylväska.

Ska det vara lite lyx eller bara vardagsmat?

Potatisgratäng är ju lätt att värma i Micro med lite kall grillad kyckling/kött enkel sallad med olivolja och kryddor i. Enkelt, gott och lite lyxkänsla :)

Fahjitas. En matlåda med kyckling/kött färdigstekt i kryddor bara att värma, en matlåda med sallad (blandat med det man vill ha i) en enklare sås till t.ex creme fraiche och bröd. Lätt att värma i Micro sen bara plocka i det man vill ha

Ska det vara lite lyx eller bara vardagsmat?

Potatisgratäng är ju lätt att värma i Micro med lite kall grillad kyckling/kött enkel sallad med olivolja och kryddor i. Enkelt, gott och lite lyxkänsla :)

Fahjitas. En matlåda med kyckling/kött färdigstekt i kryddor bara att värma, en matlåda med sallad (blandat med det man vill ha i) en enklare sås till t.ex creme fraiche och bröd. Lätt att värma i Micro sen bara plocka i det man vill ha
Lite lyxigare, tänker jag :) .

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 477
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 553
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen... 2
Svar
31
· Visningar
2 582
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka