Lugnande för hund/tågresa?

S

Sandra_L

Jag har ett problem.. Jag ska åka på semester allt är bestämt men nu måste vi tydligen ta tåget! Skulle åkt bil egentligen och det hade varit perfekt.. Men saken är den att min hund är extremt stressad när han kommer ut bland folk och allra värst är instängd med nya människor. Han är inte rädd utan "hyperaktiv/glad" och han kan inte lugna ner sig.. Vi kommer bli tvungna att åka tåg i 2-3 h med tåg sen buss eller byta tåg. Jag vet inte hur fasiken jag ska göra eftersom jag inte kan åka med en hund som sitter och skriker och blir så överexalterad av allt nytt..

Han är omplacering och blev aldrig van som valp med miljöträning jag började träna om allt när han var 4 år. Så han vet inte riktigt hur han ska betee sig ute bland folk.. Har försökt träna i massor med år men det har blivit bara lite bättre. Han kommer sitta och pipa, stressa, flåsa, gnälla, snurra runt. gäspa, kasta sig på folk av glädje och tillslut måste han ut och rasta pga all stress. Är det hundar eller andra djur med på tåget kommer han bli 1000 ggr värre.. Antingen får jag avboka mina 4 veckor eftersom det inte finns någon som kan ta hand om honom här så länge.. Så frågan är hur fan ska jag göra? Bur , tuggben osv funkar inte i dessa situationer han bryr sig inte det minsta om sånt..

Vet någon om det finns nått lugnande medel som hunden inte blir helt nockad av? jag vill inte att han ska ligga sövd precis.. utan bara så att han kan hålla sig lugn..!! Har provat naturläkemedel utan verkan förr så detta lär inte ta på honom alls.. :(

Sv: Lugnande för hund/tågresa?

fråga vet. om dom kan ge nåt.
min vovve fick lugnande när han va konvalecent efter kastreringen för han va extremt stressad av hela situationen med tratt och att inte få röra sej osv..

däremot så hjälpte de inte dirket när de väl hände nåt utan han blev bara trött när de va lugnt runt omkring..såfort de hände nåt nånstans så va han lika galen igen.

Okey vad fick du utskrivet förnågot?

Hur stor är hunden?

Är den modell mindre kanske man kan stänga in den i en transportbur och täcka för.

Det finns lugnande tabletter i värsta fall ju.. Har själv funderat på att testa så jag har hört mig för.. Sen finns det en sprej som är mildare men funkar bara om du kan ha hunden i transportbur..

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 258
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar