mian1
Trådstartare
Nu går vi på kurs, jag och min yngsta hund. Hon är lite stressig av sig och inte så mycket miljötränad som det kanske skulle ha behövts. På kursen ska hundarna tränas en och en, de som inte tränar ska sitta i burar. Burarna är för små för att min hund ska få plats så hon vill inte gå in. Sen finns det en hund med som skäller oavbrutet och det gör min hund jättestressad. Hon kan inte koncentrera sig utan blir orolig och på sin vakt. Hon är inte arg, men hon kan vara lite reserverad/rädd och underlägsen främmande hundar.
Sist tränade vi bara en kort stund eftersom vi hade en del teori. Ändå var min hund helt slut när det blev vår tur och hon orkade inte försöka. Nästa gång ska vi bara träna, ingen teori och då blir det mycket längre tid då hon ska kunna koncentrera sig.
Finns det något bra man kan göra för att hon ska kunna hålla sig lugn trots att den andra hunden skäller oavbrutet? Och hon blir dessutom extra stressad över att bli lämnad ensam och höra hunden i buren som skäller och skäller.
Sist tränade vi bara en kort stund eftersom vi hade en del teori. Ändå var min hund helt slut när det blev vår tur och hon orkade inte försöka. Nästa gång ska vi bara träna, ingen teori och då blir det mycket längre tid då hon ska kunna koncentrera sig.
Finns det något bra man kan göra för att hon ska kunna hålla sig lugn trots att den andra hunden skäller oavbrutet? Och hon blir dessutom extra stressad över att bli lämnad ensam och höra hunden i buren som skäller och skäller.