Ludd på kandaret?

jib

Trådstartare
Är det tillåtet att använda nackludd på kandaret på dressyrtävlingar?
Är ny på dressyrbanan, såg i TR att kandar och träns skall vara av läder. Men får man då ha fårskinn också? Min häst får skav av allt just nu och mitt kandar är inte fodrat i nacken.
Skulle vara tacksam om någon kan svara

Sv: Ludd på kandaret?

ur TR dressyr

"Mjukt fodrat skydd får användas på nackstycke och/eller på insidan av nosgrimman
under hakan."

Sv: Ludd på kandaret?

Jag skulle inte vara tvärsäker på att fårskinn är okej, det bästa är ju att fråga ÖD på plats. De skydd som TR tycker är okej syns ju knappt att man har på.

Jag har varit på en dressyrtävling där en häst hade något fårskinnsaktigt på sig. Den hade någon slags dispens. Vet inte om det var från förbundet eller ÖD.

Liknande trådar

Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 344
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar