Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*delvis kl*
Finns det några bilder nånstans månntro?![]()
Är bara hans egna röntgenplåtar OK är det inget problem.
En intressant sak att han är registrerad i ett förbund som inte godkännns automatiskt av ASVH
Och här är hans 70-dagars test:
Lovson 70-dagarstest
Har inte sett hingsten live,det kanske är en otroligt fin hingst men jag tycker inte det verkar vara något extra. Men vi får se!
*knapplån*
Sedan kan man egentligen fråga sig hur mycket vår svenska hingströntgen "täcker". Hingstarna kan ha hur mycket OCD (i tex kotorna) som helst men alla "avelskunniga" tycker att våra svenska hingstar är OCD fria. Tas dessutom enbart fyra bilder.
Det kan vara sådant som ligger bakom att vissa hingstars avkommor blir kända för att ha OCD då pappa kan ha det runt om i värsta fall.
ASVHs hingströntgen
Superbra att inte ha OCD i has- och knäleder (det brukar vara sämre prognos på det) men jag tycker att det är lite missvisande att säga att de är OCD fria. I Holland tex är hingstarna ordentligt röntgade (kotor, strålben mm) vilket jag gärna ser som ett plus i mina hingstval.
Dessutom brukar dessa resultat ligga ute på internet till allmän beskådan, vilket jag uppskattar.