mian1
Trådstartare
Nu ska pållan få lära sig lite dressyr och lite hoppning hade vi tänkt. Hur gör jag lättast för att träna löshoppningen? Som det är nu springer jag före och hästen hoppar efter mig. Det kan ju funka med små hinder, men det blir ju lite jobbigt i längden och dessutom blir hon så "på" efter hoppandet och att hon är så duktig att hon gärna vill vara alldeles i famnen på mig. Fast det har jag kommit fram till är hennes sätt att få bekräftelse på, hon vill vara nära och det är för henne beröm att jag låter henne göra det. Så länge hon inte trampar över mig och så länge hon backar undan när jag ber henne så får det väl vara okej.
Har testat göra en gång med plaststolp och själv springa utanför, men det gör henne bara förvirrad. Det funkar med medhjälpare om hon ställs på ena sidan hindret, med infångare på hindret, och jag står på andra sidan med en godis. Fast det blir så mycket godismatande och det är jag inte så förtjust i.
Hur gör jag? Jag är ju mer begränsad i min hoppförmåga än vad hästen är :smirk:
Har testat göra en gång med plaststolp och själv springa utanför, men det gör henne bara förvirrad. Det funkar med medhjälpare om hon ställs på ena sidan hindret, med infångare på hindret, och jag står på andra sidan med en godis. Fast det blir så mycket godismatande och det är jag inte så förtjust i.
Hur gör jag? Jag är ju mer begränsad i min hoppförmåga än vad hästen är :smirk: