*kl*
Oj, vilken mastodont tråd! Intressant är det i alla fall att läsa om alla stackars hästar som är dåliga i magen.
Jag har läst hela tråden nu, plus att jag ögnade igenom hela tråden en gång till för att skriva upp alla olika preparaten som nämns.
Har själv ett äldre halvblod hemma med dålig mage.
Stått med dålig mage sen flera månader nu, trist.
Jag ger fri tillgång på hösilage ute och inne får han nu halm och hö.
Inget kraft förutom två tre dl kli med lite vitanimer och selen.
Jag har provat vanlig bakjäst i tre veckor ett paket om dagen, men det gjorde just ingen skillnad.
Han är som många andras kusar här pigg trevlig i övrigt, men så är det blöta högar med lite lösa bollar. Ibland lite fastare men ofta blött så halm och allt under är helt blött när man mockar. Dessutom så lyfter han på svansen och släpper en stråle vätska som rinner på benen och svansen. INTE kul
Jag tänkte hänga på lite här eftersom flera här provar lite olika saker och mitt nästa steg är proviva tänkte jag. Så får vi se om det har någon effekt på min kille.
Det verkar ju vara enormt svårt för en del att få ordning på magen och med tanke på alla olika preparat som nämns i tråden, minst 20 st, så är det ju klart ett problem att man inte hittar någonting som fungerar.