Ajda

Trådstartare
Gå på mässa utomhus med en löptik. Är det big no no?

Mässan är en typ jakt-, frilufts- och djurmässa. Så andra hundar lär finnas på plats.

Gå på mässa utomhus med en löptik. Är det big no no?

Mässan är en typ jakt-, frilufts- och djurmässa. Så andra hundar lär finnas på plats.
Nej det är inget "no no" men löp eller inte, varför ta med hunden?

Smittor, stök med andra hundar runt omkring osv undviker jag helst även om mina hundar inte stressas av folk/hundar och allmän trängsel + att det ger mig mer att strosa omkring utan att behöva ha koll på omgivningen så att andra inte släpper fram sina hundar till mina osv.

Det är en mässa utomhus i kommunen 4 mil bort.
Skönt att slippa känna stress över att man ska hem till hunden.

Kan meddela att mässan var utspridd över ett stort område och väldigt hundvänlig. Mer inriktad på hund än vad vi trodde så det var rätt beslut att ta med henne. Ingen hund som visade överdrivet stort intresse för henne heller. Det var det jag var orolig över, att hennes löp skulle störa andra.

Vi hade tänkt att åka till Vretadagen idag men tiden sprang iväg. Vi har haft med hundarna till både Bruksvallarnas game fair och jaktmässan på Tullgarn förut. Som du skriver @Ajda så har det funnits gott om utrymme och anpassning efter hundar där, så jag hade inte tvekat att ta med dem.

Bra miljöträning om inte annat 🙂

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
749
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
746
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka