SiZo

Trådstartare
hejsan! nu är det så att pojkvännen har köpt trosskydd till tikens löpskydd, jag sa uttrycklingen att det inte skulle vara några kemikalier i, och att det var jätte viktigt.

nu har han då kommit hem med 100 st, det är celulosa i dem, jag ville ha 100% bomull, så nu till min fråga, är det farligt?

celullosa är ju ändå organiskt, men knappast naturligt att ha där...

snälla svara fort då hon löper jätte mkt just nu!
det jag är rädd för är då livmoderinflamation...

Sv: löpskydd

Så där bara rakt uppochner så har jag svårt att se vad det skulle vara för fara med cellulosa.

Man använder ju dunderkemikalier vid framställning av bomull också om man ska vara krass.

Om du vill ha det så naturligt som möjligt är det väl bäst att låta tiken sköta hygienen själv? Eller är det så att hon blöder extrem-mycket och inte kan hålla efter? Tycker det borde vara rätt frustrerande för en tik att inte kunna komma åt och tvätta sig.

Om trosskydden är godkända för människor så är det väl godkända för hundar. Kvinnor har ju inte alls samma tjocka hud runt sina genitalier som tikarna har.
Det är ingen fara. Använd trosskydden!

jo jag vet, men hon sover i sängen och fryser om hon sover i korgen då hon är nyklippt, (halvpudel) så i sänge måste hon få vara, men det är ju sååå äckligt med blod i sängen...

men om hon fryser om hon sover i sin korg så är ju inte korgen tillräckligt bra? Lägg i mer dynor/filtar.

Mina hundar sover också i sängen. Jag sätter på dem bebisblöjor då de löper.

Detta är ju ingen superbra bild men om du kikar på hunden så kan du kanske se att hon har blöja på sig.

DSCN4467.jpg

Jag hatar trosskydd då man måste tvätta dem varje dag för att det ska vara hygeniskt. Blöjorna kastar man varje gång man går ut.

Hade mina hundar inte tyckt om blöjorna hade de bitit sönder dem vilket de har gjort med många troskydd.

//Lotta

Jag hatar trosskydd då man måste tvätta dem varje dag för att det ska vara hygeniskt.
Men trosskydd är ju som små bindor/blöjor. De kastar man ju också när de är använda en gång.
Jag sätter trosskydd i tikskyddet så att det inte ska blöda igenom. Mina hundar sover båda i sängen, dessutom har vi en ljus soffa där de brukar ligga och jag vill inte ha blod på något av de ställena.

När mina hundar hade troskydd kunde det ibland rinna på sidan. Troskydden blev även äckliga efter bara två dagar tyckte mina hundar och brukade slita dem i stycken.
Så först köpte jag en hel hög med troskydd så att jag kunde byta varje dag och sedan tvätta.

Men jag tycker att det är mycket enklare med blöjor och det kan inte rinna ut på sidan heller.

Vi har använt vanliga trosskydd till våra två tikar, ingen av dem ser ut att fara illa, inte ens när den ena vovvan slet upp trosan o käkade upp skyddet så mådde hon dåligt :D Inte så nyttigt kanske, men uppenbarligen inte farligt.

Det där med vanlig bebisblöja verkar väldigt smart!! Iaf till stora hundar.

Mina hundar sover också i sängen. Jag sätter på dem bebisblöjor då de löper.

Detta är ju ingen superbra bild men om du kikar på hunden så kan du kanske se att hon har blöja på sig.

Jag hatar trosskydd då man måste tvätta dem varje dag för att det ska vara hygeniskt. Blöjorna kastar man varje gång man går ut.

Hade mina hundar inte tyckt om blöjorna hade de bitit sönder dem vilket de har gjort med många troskydd.

//Lotta

Får man fråga vart du gör av svansen? Klipper hål?

*inspirerad*

ASG!!! min hund väger 2 kilo... kan tänka mig vad hon skulle säga om en blöja!!

grejen är den att hon hoppar upp i sängen sen när vi sover eller är på jobbet, det känns dummt att lära henne att hon inte får vara i sängen, hon är snart 11 år och har hela sitt liv fått sova i sängen!

Jag klipper hål för svansen :D

DSCN4472.jpg

Jag fick idén av en tjej som hade blöja på sina mopsar. Hon tyckte att det var bra då det även hindrade en ev. tjuvparning :D

Jag fick idén av en tjej som hade blöja på sina mopsar. Hon tyckte att det var bra då det även hindrade en ev. tjuvparning :D

Herre..herre..Gud..

Är det bara jag som tycker att blöja på hundar är ...sjukt? :crazy: Man har ju hört skräckhistorier om (yorkshireterrier)uppfödare som har blöjor på alla hundar istället för att låta dom rasta sig utomhus. Det här är ju visserligen inte samma sak men det närmar sig..

Är det så svårt att låta hunden vara hund? Skaffar man en tik så är man väl från början på det klara med att de löper med jämna mellanrum? = löptiksblod i sängen eller ingen hund i sängen alls.

Så resonerar iaf jag.

edit: f ö så ska man inte gå runt och inbilla sig att en sketen blöja stoppar en kåt hanne..:cool:

Senast ändrad:

Har alltid "vanliga" trosskydd i tikskyddet. Varför skulle inte hundar tåla dem om vi människor gör det?

Mina träffar inga hanar utan att jag har ett finger med i spelet.

Jag tycker att det är så roligt att alla ska hålla på med dessa "låt hunden vara hund" eller varför inte "låt hästarna vara hästar"

Har de klarat fölningar galant ute i öknen klarar de väl sig själva nu?

Täcken behöver man inte heller eftersom hästar alltid har klarat sig utan täcken i urminnes tider.

Att jämföra tamdjur med vilddjur är sjukt.

Om du är hemlös och någon sedan helt plötsligt ger dig ett mångmiljonarv. Du byter ju självklart den enkla livstilen mot den glamourösa. Du vänjer dig att få mat på sängen, sova i en mjuk säng under täcke. Inte sjutton vill du tillbaka till det du hade?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 391
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit