Sv: löpskydd

Ja brukar. Jag pratar om det som räknas som genomsnitt. Allt över det är längre än normalt. Så alla ni som har tikar som blöder i en månad har tikar som löper längre än normalt. Och jag syftade på en "normallöpande" tik när jag skrev att man ju kunde låta bli att ha tiken i sängen de få dagar per år hon löpte. Men har man en tik som blöder en månad i varje löp kan jag som sagt förstå att man vill ha tikskydd!

Jag har aldrig hört talas om en tik som bara blöder under höglöpet, därför reagerade jag på ordvalet.
Var har du fått den infon ifrån?

Jag har inte heller hört talas om det, och jag har heller inte skrivit att de bara blöder i höglöpet :). Däremot har jag fått lära mig (reproduktionskursen på veterinärutb.) att tiken ffa. blöder under förlöpet (proöstrus) som varar i snitt 9 dgr. I höglöpet (östrus), som varar ungefär lika länge, reduceras blödningen kraftigt.

*kl*

Måste bara höja ett varninges finger mot att använda människoblöjor på hund. Blöjan innehåller ett pulver som absorberar vätska som heter SAP. En matsked SAP i en halv liter vatten, gör vattnet till gelé.

Skulle en hund käka upp en sån blöja kan det bli förödande, förutom att plasten inte är så lämplig heller.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 391
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit