Long reins/långa tyglar?

Targa

Trådstartare
Tror den här frågan platsar bäst här:
Jag är på jakt efter någon bra och instruktiv bok om hur man arbetar på långa tyglar/long reins. Gick en superbra kurs i somras, och vill gärna komma vidare med träningen på egen hand.
 
Sv: Long reins/långa tyglar?

Piet har ju skrivit en artikelserie/häfte. Tyvärr finns den inte på svenska ännu, men den finns på norska. Den är dock ganska grundläggande.

Richard Hinrichs har skrivit en bok, men han jobbar ju lite annorlunda än Piet. Dock kan den vara nyttig att läsa ändå.
Schooling horses in hand heter den.

Annars får vi väl övertala piet att skriva en ordentlig bok om ämnet, kan verkligen behövas :)
 
Sv: Long reins/långa tyglar?

Tack för tips!

Ja, vi får väl köra lite övertalning när han kommer nästa sommar (som jag hoppas att han gör!)
 
Sv: Long reins/långa tyglar?

Såg just på EO:s hemsida att hon faktiskt håller på med en bok i det ämnet just nu (o en video) :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 201
Senast: tanten
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 587
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp