loksele till minishettis

C

cilla-stella

hej! jag undrar var man kan köpa loksele tll minishettis? har sökt på webben men hittar inget.måste man specialbeställa? tacksam för svar!

Sv: loksele till minishettis

Svenljunga sadelmakeri har på sin websida värmlandsselar ned till 22" loklängd, det blir 55 cm långa lokor, sen går det bort av loklängden för remmar och nackputa. Mät hästens bredd på halsen enl. "skjutmåttsprincip" där lokorna skall ligga så kan du få ett hum om denna sele kan passa. Det är den minsta storleken jag har hittat, annars är 24" vanligt till mindre standardshettis.Jag tror att Tärnsjö garveri har ett måttschema man kan ladda ned från hemsidan med de mått man behöver. Om selen är lite för stor kan man lägga extra stoppning under putan för att få rätt läge på draglädren, det blir inte så snyggt men kan fungera.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 324
Körning Hej! Hade tänkt köpa en loksele och funderar lite på ifall man kan mäta ut några mått? T.ex. hur lång lokor och draglädret som det ska...
Svar
6
· Visningar
1 989
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 845
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar