Sv: Loksele passar den?
här kommer bilderna dessvärre inte sådär superbra hm...
och tuvärr ingen förspänd bild de blev för mörkt men jag kan säga att jag satte upp däckelremmen ett hål till så att skakeln kom upp lite mer och så drog jag åt den remmen mellan loka och däckel eftersom den glappade och det ser man på det nya kortet....
har tagit en gämförelsebild och han har upp huvudet på nya så de ser lite konstigt ut men hoppas ni ser.
ja vet inte ser de ut som att lokorna ligger an mot bogbladen? ja tycker de syns riktig dåligt på bilden men när jag selade försökte jag se till så att det låg an så på bilden ska det ju ligga an.
och här har han ju såklart upp huvudet med men man ser iaf den otrolligt snygga provisoriska bakselen som för övrigt funkade riktigt bra dock ska en riktig skaffas hehe.
det röda bandet är väl riktigt snyggt
här ser ni den andra däckeln jag har som är mycket bättre och det är lättare att höja upp allt med denna.
man ser även vart skakeln hamnar. + att det är 2 gjordar under magen. en svart med bred gjord och den bruna som är till selen som hänger lösare.(som ni ser så är den remmen på sista hålet på denna sidan efter kortet så längde jag den till yttersta hålet så den hängde mkt mer fritt)
vad tycker ni om detta? fortfarande helt åt skogen? ska nåt spännad(sättas på nåt annat sätt eller likannde?
skulle jag kunna spika dit en sån rem till övre lokremmen så att lokorna blir lite längre eller är det ingen mening? eftersom jag inte bryr mej så mycket om det utseende mässiga att det ska vara lokor kvar över nacken lixom så...
jag har bara ett problem nu tyvärr....denna minimala skaklögla rymmer ju inte både skakelrem(bakselen fästs i en ögla på vagnen sen så ni vet) och draglinor så tyvärr fick ja köra utan för de va omöjligt att knykla in dom där emellan...hur ska jag göra? byta ring? till vadå? eller nåt annat knep?
upptäckte nu på dessa nya bilder att det syntes att fodret under lokan lixom tar slut innan nacken tar slut om ni fattar såg även att nån kommenterat det på denna tråden men hittade då denna bild...
och där går det ju inte upp enda upp heller så de kan ju inte behövas eller?
måste kommentera en sak te ja såg nu hehe....om man gämför gammla bilderna me nya så ser ju lokorna ut att sticka upp mer ovan halsen på de nya än de gammla bilderna....lr hur?